  • Data: 2004-08-05 22:53:42
    Temat: Re: Komunikatory internetowe - naruszenie prywatności
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "user" <u...@p...com> napisał w wiadomości
    news:ceu2va$ivp$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Nasuwa mi się analogia - co gdyby pracodawca podsłuchiwał rozmowy
    > telefoniczne. IMO to jest przecież ewidentne naruszenie prawa bo ta
    > druga osoba musi być świadoma, że rozmowa jest podsłuchiwana i musi
    > wyrazić na to zgodę. Pracodawca nie ma uprawnień organów ścigania.

    Przejrzyj archiwum grupy. sprawa telefonów była tu kilka razy wałkowana.

    > Co do pracowania w pracy, to jak pracownik jest rozliczany z efektów i
    > wyrabia się w czasie nie widzę podstaw żeby coś mu pracodawca mógł
    > zarzucic.

    To kwestia podejścia pracodawcy. w końcu on ponosi koszty utrzymania łacza i
    sprzet jest jego. Niby drobiazgi. Zresztą on nie chce za to pieniędzy.

    > Co do nadużywania środków komunikacji do celów prywatnych to IMO aby
    > pracodawca mógł coś pracownikowi udowodnić, uprzednio chyba muszą się
    > porozumieć co do zasad korzystania z takich środków (jakiś regulamin
    > czy coś takiego). A jak nie ma regulacji to jak można kogoś obwiniać?

    Co do zasady sprzęt służbowy służy do pracy. To pracownik powinien raczej
    uzyskać zgodę pracodawcy na jego wykorzystanie prywatne.