  • Data: 2004-08-06 20:56:05
    Temat: Re: Komunikatory internetowe - naruszenie prywatności
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cevifn$s7p$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale rozmowy prowadzone przez gg nie podpadają pod miano "korespondencji" i
    > jak dla mnie objęte są konstytucyjną ochroną tajemnicy komunikowania się.

    A jakieś uzasadnienie do tego poglądu? No i to raczej argunment na korzyść
    mojej opinii. Gdyby nie były korespodencją (w co chwilowo wątpię) to w ogóle
    nie były by chronione, bo ochronie podlega właśnie tajemnica korespodencji.

    > Kodeks pracy (ustawa) nie daje pracodawcy uprawnień naruszania tej
    tajemnicy
    > w stosunku do pracowników i nie określa sposobów i warunków, na jakich
    > miałoby się to odbywać.

    Ale pracodawca ma prawo oglądać swój własny komputer. Twój argument jest z
    rzędu próby ścigania listonosza za złamanie tajemnicy korespondencji za to,
    ze przeczytał tekst życzeń na pocztówce. Niestety, jeśli swoją
    korespondencję umieszczasz na cudzym komputerze, to nie możesz mieć
    pretensji, że właściciel ją przeczyta.