    From: user <u...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komunikatory internetowe - naruszenie prywatności
    Date: Thu, 05 Aug 2004 21:48:39 +0200

    Użytkownik Artur Ch. napisał:
    > Przeglądanie przeglądaniem - ale tutaj chodzi o _monitoring_ - czyli
    > podglądanie, sniffowanie, "podsłuchiwanie" pakietów wychodzących z
    > komputera poszczególnego pracownika.
    > Generalnie - "rozmowa kontrolowana, rozmowa kontrolowana....."
    > Inna, ale narusza _cudzą korespondencje_

    Dokładnie o to mi chodziło. Podkreślam nie neguje prawa pracodawcy do
    przeglądania tego co jest zapisane na komputerach (firmowych) niech
    sobie to robią. Mam wyłączoną archiwizację rozmów więc szukaj wiatru w
    polu. Chodzi mi o to, że ktoś (nie wnikam czy jest to pracodawca czy
    tylko złośliwy admin - przyjmijmy że pracodawca)podsłuchuje
    komunikację sieciową tylko w celu logowania rozmów i co gorsza haseł
    do prywatnej poczty!!!
    Nasuwa mi się analogia - co gdyby pracodawca podsłuchiwał rozmowy
    telefoniczne. IMO to jest przecież ewidentne naruszenie prawa bo ta
    druga osoba musi być świadoma, że rozmowa jest podsłuchiwana i musi
    wyrazić na to zgodę. Pracodawca nie ma uprawnień organów ścigania.

    Co do pracowania w pracy, to jak pracownik jest rozliczany z efektów i
    wyrabia się w czasie nie widzę podstaw żeby coś mu pracodawca mógł
    zarzucic.

    Co do nadużywania środków komunikacji do celów prywatnych to IMO aby
    pracodawca mógł coś pracownikowi udowodnić, uprzednio chyba muszą się
    porozumieć co do zasad korzystania z takich środków (jakiś regulamin
    czy coś takiego). A jak nie ma regulacji to jak można kogoś obwiniać?