  • 41. Data: 2008-03-02 13:03:01
    Temat: Re: Komputer-reklamacja
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Uzytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisal w wiadomosci
    news:771ls3lli9qmeb7ucl7ec8va7bo2kfk4j2@4ax.com...

    > Ja nie napisalem "zuzytej" tylko "uzywanej".

    Owszem, ale z toku dalszego sledzenia watku tak to wyniklo.

    > I to kiepskie wykonanie ma wplyw na dlugosc dzialania - moze podzialac
    > rok, piec albo dziesiec lat. Wlasnie dlatego nie kupuje uzywanego
    > sprzetu bo nie wiem co jest w srodku - podobnie jak w nowym tez nie
    > wiem co jest w srodku ale mam gwarancje ze w razie awarii, ktora
    > wystapi w ciagu 36 miesiecy problem zostanie rozwiazany. W uzywanym
    > dostaje gwarancje krotsza - np na miesiac. I to sie jak widac okazuje
    > czasem zbyt krotkim okresem.

    > Nie, ale wyswietlacz przejechanych km mi sie zuzyl :) Naprawde.

    Raczej zepsul. (mowie o elektronicznym wyswietlaczu) moga dostac sie wilgoc,
    pekniecie matrycy ect.
    Wyswietlacze tego typu maja bodaj setki tysiecy godzin zanim sie zuzyja.
    Fak, ze w porownaniu z elektronika to wyswietlacz ma bardzo krotka
    zywotnosc.

    > Tak. Mam ograniczony budzet wiec kupuje nowe (samochody, komputery) by
    > nie ryzykowac kosztow naprawy uzywanych. Autor tego watku wybral
    > sprzet uzywany a wiec ma budzet nieograniczony.

    Raczej chcial zaoszczedzic, a to, ze nie zaoszczedzil nie wynika z jego
    "pazernosci" co z nieuczciwego sprzedawcy.
    Bo to jest normalne, ze czlowiek chce jak najmniejszymi srodkami osiagnac
    cel, i wcale nie byc chytrym.

    > [...]
    > O z ksiazka serwisowa powiadasz? A jak Ci nie dam ksiazki serwisowej
    > to kupisz ode mnie tego mercedesa po gwarancji, czy nie bedziesz
    > ryzykowal, bo moze nie serwisowalem w ASO tylko sam dlubalem
    > lutownica? A do tego laptopa byla ksiazka serwisowa?

    Samochod a laptop to zupelnie inne sprawy, jesli kupisz u dealera to masz
    gwarancie na uzywany pojazd bez ksiazki serwisowej i to nawet 6 miesiecy jak
    pamietam.

    > A jak ten mercedes z ksiazka serwisowa bez gwarancji (albo bez ksiazki
    > serwisowej i bez gwarancji) sie zepsuje, dwa miesiace po zakupie ode
    > mnie to przyjdziesz do mnie z zadaniem naprawy? Czy wliczyles to
    > ryzyko usterki w cene zakupu?

    Mercedes 3-4 letni, serwisowany zgodnie z zaleceniami i przez
    wykwalifikowana ekipe na 70% sie nie zepsuje po miesiacu, dwuch od
    skonczenia gwarancji. Ja osobiscie nie znam takiego przypadku. Poniewaz 90%
    wad ukrytych w samochodze ujawnia sie po pierwszym roku uzytkowania, z
    ksiazki serwisowej to wyczytasz.

    > Jak bym cos kupowal uzywanego (ale nie kupuje - juz tlumaczylem
    > powody) to bym sie nastawil na to ze bylo naprawiane i sprawia
    > problemy. Ponadto nie wiemy:
    > 1. czy sklep mial wiedze ze sprzet byl naprawiany przez kogos metoda
    > "na czuja"
    > 2. czy sklep o tym ze sprzet byl naprawiany nie informowal.
    >
    > Moze jest wywieszona w sklepie informacja ze sprzet byl uzywany i mogl
    > byc naprawiany? Tego nie wiemy.

    Zalozylem, ze autor mial pewnosc, ze to nie poserwisowy sprzet.

    > Dostal. Gwarancja 1 miesiac mowi dokladnie tyle ze sprzet jeden
    > miesiac bedzie dzialal. Potem nie wiadomo. Moze tak, moze nie.

    Nie znam zasad tej gwarancji, ja pisze o sprawie innej, jak by wiedzial, ze
    to sprzet poserwisowy, jak sadze by go nie kupil nawet z roczna gwarancia...

    > Informacja pewna nazywa sie "gwarancja". Przez okres gwarancji masz
    > pewnosc dzialania. Dalej jest loteria, na ktora mnie nie stac.

    Gwarancia nie jest taka informacia.

  • 42. Data: 2008-03-02 13:08:14
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Co sie czepiles tranzystorow. Moze to kondensatory, albo inne czesci,
    > ktore
    > sie starzeja.

    Oczywiscie, ze tak tez moglo byc. Ale o tym powinien wiedziec sprzedawca. I
    poinformowac klienta "panie, ten zlom ma dwa lata, tu sa kondensatory ktore
    wysychaja wiec moga walnac lada dzien a moze nigdy" - mi by wystarczylo:)
    Znajac praktyke, plyty te byly naprawiane przez serwisanta-amatora na
    zasadzie lutownicy transformatorowej z grotem grubszym od plyty glownej:))
    AZnam przypadek, ze znana firma komputerowa wypuscila wadliwe plyty glowne,
    klienci (sklepy, hurtownie) dostaly gratis wymiany i ich klienci tez mieli
    wymieniane gratis te plyty, ale 80% starych plyt trafilo po przerobce do
    drugiego obiegu... Bez stosownej informacji - stad moje watliwosci co do
    serwisowania lub nie.

  • 43. Data: 2008-03-02 13:36:43
    Od: "swen" <n...@n...com>

    wiadomości news:u7np95-474.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Chytry. Kupił używany, zapłacił niższą cenę, a chce trwałości nowego.

    Dlatego chytry, ze ty zawsze wywalasz kase 60% wiecej za to samo co on?

    > [ciach]

    > Gdzie wyczytałeś, że przed nabyciem był serwisowany? Poza tym - co za
    > różnica? Nikt przecież nie bawi się naprawianie mikroukładów.

    I nikt nie wyciera w sklepie splesnialych kielbas...

    > To statystyka. Poza tym tranzystor tranzystorowi nie równy - im mniejsze,
    > tym szybciej się posypią. Zwłaszcza jak się np. przegrzeją (np ktoś
    > położył sobie laptopa na kocyku i wentylator nie miał jak chłodzić, bo
    > wloty powietrza zatkane).

    To jest uzytkowanie niezgodne z instrukcia i tu serwis/producent/sprzedawca
    nie odpowiada. a przynajmniej nie powinien.
    Oczywiscie, ze tranzystor tranzystorowi nie rowny, jednak wiek zuzycia
    "gorszego" jak i "lepszego" to dla uzytkownika bez znaczenia

  • 44. Data: 2008-03-02 13:40:45
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Paweł Marcisz pisze:
    > Ale jeśli zepsuje się w ciągu 6 m-cy, to sprzedający ma dowieść, że
    > nie na skutek przyczyny tkwiącej w produkcie w momencie wydania rzeczy

    sprzedający ma najwyżej dowieść, że w chwili wydania był sprawny na
    tyle, na ile używany sprzęt powinien być

    KG

  • 45. Data: 2008-03-02 14:56:31
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 02 Mar 2008 13:36:43 GMT, "swen" <n...@n...com> wrote:

    >Dlatego chytry, ze ty zawsze wywalasz kase 60% wiecej za to samo co on?
    Nie za to samo. Ja wywalam 60% wiecej za sprzet na ktory dostaje
    pewnosc dzialania 36 miesiecy. A on wybiera 1 miesiac pewnosci a
    oczekuje 36.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 46. Data: 2008-03-02 15:00:58
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 02 Mar 2008 13:03:01 GMT, "swen" <n...@n...com> wrote:

    >Samochod a laptop to zupelnie inne sprawy, jesli kupisz u dealera to masz
    >gwarancie na uzywany pojazd bez ksiazki serwisowej i to nawet 6 miesiecy jak
    >pamietam.
    A jesli po miesiac po uplywie gwarancji sie zepsuje, to co robisz?
    Zadasz zwrotu pieniedzy?

    >Mercedes 3-4 letni, serwisowany zgodnie z zaleceniami i przez
    >wykwalifikowana ekipe na 70% sie nie zepsuje po miesiacu, dwuch od
    >skonczenia gwarancji.
    A co z pozostalymi 30%? A jaki to bedzie rozklad przy komputerach? Tez
    70-30? A jesli nawet 99-1 to moze przedmiotowy laptop byl wlasnie w
    tej pechowej grupie ktora sie zepsula? O co tu sie pieklic na
    sprzedawce?

    >Gwarancia nie jest taka informacia.
    A czym jest gwarancja?

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 47. Data: 2008-03-02 16:05:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    swen pisze:

    > Oczywiscie, ze tak tez moglo byc. Ale o tym powinien wiedziec sprzedawca. I
    > poinformowac klienta

    Poinformował. Że sprzęt jest UŻYWANY, że nie jest nowy. A że kupujący
    był tępawy i tego nie zrozumiał, to nie wina sprzedającego.

  • 48. Data: 2008-03-02 16:08:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    swen pisze:

    > Dlatego chytry, ze ty zawsze wywalasz kase 60% wiecej za to samo co on?

    Ja? Więcej? On wywalił 1300PLN za sprzęt, który mu podziałał dwa miesiące.

    Ja "wywaliłem" 2400PLN na sprzęt, który mi działa już trzy lata.

    Kto wydał więcej, hmm?

    > I nikt nie wyciera w sklepie splesnialych kielbas...

    Może ty kupujesz, hehe, używane kiełbasy, ale normalny człowiek gówna
    nie jada.

  • 49. Data: 2008-03-02 17:42:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Marcisz pisze:

    > Sprawny powinien być przez rok, gdyż sprzedający nie mógł ograniczyć
    > czasu swojej odpowiedzialności z ustawy poniżej roku - art. 10.

    Której ustawy?

    > Istnieje domniemanie, że niezgodność ujawniona w ciągu 6 m-cy tkwiła w
    > produkcie w chwili wydania - art. 4 par. 1.

    Jakby tkwiła, to by od początku nie działało.

  • 50. Data: 2008-03-03 13:45:44
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On Mar 2, 2:40 pm, kam <x#k...@w...pl#x> wrote:

    > sprzedający ma najwyżej dowieść, że w chwili wydania był sprawny na
    > tyle, na ile używany sprzęt powinien być

    Jeśli jednak sprzęt się psuje w ciągu 6 m-cy, to zgodnie z ustawą
    należy domniemywać, że na skutek tego, że sprawny nie był.