  • Data: 2012-11-07 23:54:24
    Temat: Re: Komornik żąda wyjaśnień...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 7 Nov 2012, Tomasz Chmielewski wrote:

    > Mniej wiecej takiej tresci list dostalem kiedys od niemieckiej policji, wraz
    > ze zdjeciem w samochodzie i stanem predkosciomierza :)

    :)
    Ale nie da się ukryć, że przypadek jest akurat mniej adekwatny:
    1. było to postępowanie mandatowe, tak/nie, nie ma mowy
    o czymś podobnym do "uprawomocnienia się" wyroku (sam wyrok
    *nie* przesądza o karze, co zaznaczyłem)
    2. nie był to przypadek, w którym egzekucja jest delegowana
    do innego organu; nie wnikam czy tak jest sensownie czy nie,
    ale procedura o której mowa widać tak przewiduje, więc
    sąd "delegował". W sumie, jak rozumiem, oczekiwałbyś że
    tę informację wysłać miałby sąd któremu powierzono egzekucję
    (a nie ten, który wydał wyrok, więc dane nie byłyby i tak
    na tym wyroku)

    > Da sie zrozumiale? Da.

    Da.
    Ale dochodzi jeszcze jeden element - może niemieccy policjanci
    POWINNI takie dane zapodawać na mandacie, a takiej POWINNOŚCI
    nikt na sąd nie nałożył? (mowa o przepisie oczywiscie)

    Nie np. co jakiś czas wraca np. sprawa "zamka".
    A jest to kwestia jednego wyraźnego przepisu, powodującego
    że przestaje to być "zachowanie podobno oczekiwane", ale oparte
    wyłącznie na dobrowolności i to tylko jednej strony (i jak ta
    strona nie zechce, to druga wychodzi na tym jak Zabłocki
    na mydle), a nie nakazane.
    I dlatego w Niemczech "lepiej działa".
    Szczegół. Istotny, IMO.

    pzdr, Gotfryd