eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!" › Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
  • Data: 2015-03-13 18:06:20
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Po pierwsze wskazałem przepis z którego wynika, że ma zajmować rzeczy
    > stanowiące WŁASNOŚĆ dłużnika.

    Przepis nie używa słowa własność.

    > Jestem świadomy domniemania prawnego, ze
    > to, co jest w jego władaniu stanowi jego własność, ale to tylko
    > domniemanie i jeśli gołym okiem widać, że błędne, to nie jest faktem
    > prawnym.

    Co to znaczy "gołym okiem"? Wierzyciel żąda, komornik musi zająć. Jeśli
    coś jest we władaniu dłużnika, do "gołym okiem" widać, że to jego
    własność, choćby pojazd był jeszcze nie przerejestrowany. Jak chcesz,
    możesz zostać "wujkiem dobra rada" i wypłacać w imieniu komorników
    odszkodowania wierzycielom, którym nie dokonano prawidłowo zajęcia, póki
    co żaden ubezpieczyciel na to nie pójdzie, więc praktyka jest taka, jaka
    jest - trzeba zajmować.

    > Po drugie - na podstawie danych zawartych w tym wątku oraz. z
    > podlinkowanych materiałów - odnoszę wrażenie, że w przypadku tego
    > felernego ciągnika komornik zajął przedmiot nawet nie pozostający we
    > władaniu dłużnika, tylko stojący sobie gdzieś OBOK (bo nie na) jego
    > obejścia. A w takim razie, to już nawet nie było tego domniemania.

    Może tak było. I TO właśnie jest słuszny zarzut, a nie to, co tutaj
    grupowi pieniacze głoskują.

    --
    Liwiusz