eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!" › Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
  • Data: 2015-03-13 21:00:46
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.03.2015 o 20:30, Tomasz Myrdin pisze:
    [...]
    > § 2. Zająć można ruchomości dłużnika będące bądź w jego władaniu,
    > bądź we władaniu samego wierzyciela, który do nich skierował
    > egzekucję.
    [...]
    > Dokonując zajęcia, komornik nie bada statusu prawnego rzeczy ruchomej
    > znajdującej się we władaniu dłużnika
    [...]
    > Pogląd że komornik może a
    > często nawet powinien zająć (z pełną świadomością) rzecz (ruchomość)
    > która nie jest własnością dłużnika jest powszechnie akceptowany.
    > Akceptuje go kadra naukowa (przedstawiciele doktryny) oraz sędziowie
    > (orzecznictwo).

    Szczerze mówiąc, na moją nieprawniczą głowę to jest sprzeczne. Tj - w/w
    par2 mówi że zająć można ruchomość która jest a)ruchomością dłużnika i
    b)jest w jego władaniu.

    Skoro komornik nie bada statusu prawnego i zajmuje z pełną świadomością
    rzecz która nie jest własnością dłużnika, to w jaki sposób spełnia
    warunek z par2 że ruchomość ma być dłużnika?

    p. m.