eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!" › Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
  • Data: 2015-03-13 21:15:32
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 13 marca 2015 21:01:33 UTC+1 użytkownik m napisał:
    > W dniu 13.03.2015 o 20:30, Tomasz Myrdin pisze:
    > [...]
    > [...]
    > [...]
    >
    > Szczerze mówiąc, na moją nieprawniczą głowę to jest sprzeczne. Tj - w/w
    > par2 mówi że zająć można ruchomość która jest a)ruchomością dłużnika i
    > b)jest w jego władaniu.
    >
    > Skoro komornik nie bada statusu prawnego i zajmuje z pełną świadomością
    > rzecz która nie jest własnością dłużnika, to w jaki sposób spełnia
    > warunek z par2 że ruchomość ma być dłużnika?
    >
    > p. m.

    Mowa jest o ruchomościach dłużnika przez które należy rozumieć ruchomości będące w
    jego władaniu bądź inne dalej wymienione.
    Zwróć uwagę że nie ma tu "i" które dopisałeś. Przyjęcie, tak jak chcesz że "zająć
    można ruchomość która jest a)ruchomością dłużnika i b)jest w jego władaniu" byłoby
    bezzasadne bo dalsza część przepisu wyraźnie wskazuje że ruchomość nie musi być we
    władaniu dłużnika.
    Owszem, można było to zgrabniej napisać ale i tak jest zrozumiałe.