  • 1. Data: 2004-01-13 09:07:58
    Temat: Komornik - porada, gdzie, co i jak ?
    Od: "Sebastian \(POCZTA - e-mail\)" <p...@p...onet.pl>

    Mam postanowienie z sądu (uprawomocnione) o zapłatę długu (kilkanaście tys
    zł.) od dłużnika (tzn. ten który zalega z kasą) ...
    Co mam teraz dalej zrobić - iść do komornika :
    1. Jakiego - w jakim najlepiej mieście, tam gdzie ja mieszkam, gdzie mieszka
    dłużnik, a może pośrednio :-)
    2. Gdzie się dowiedzieć (chyba w sądzie) o adresy (telefony) komorników
    (chyba izb komorniczych ...)
    3. Jakiego wybrać komornika, czym się kierować ? czy zostanę przydzielony z
    "automatu" ?
    4. Co jeszcze mam wiedzieć i na jakie koszty szykować ?
    5. Jest nas (mającyh postanoweinie o spłatę długu) parę osób - lepiej razem
    występować do komornika (jeżeli tak można), czy raczej osobno
    Za wszelkie odpowiedzi z góry dzięki. Jestem też dostępny na GG.

  • 2. Data: 2004-01-13 09:25:34
    Temat: Re: Komornik - porada, gdzie, co i jak ?
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Sebastian (POCZTA - e-mail) napisał:

    > 1. Jakiego - w jakim najlepiej mieście, tam gdzie ja mieszkam, gdzie mieszka
    > dłużnik, a może pośrednio :-)

    tam gdzie dłużnik

    www.komornik.pl

    > 3. Jakiego wybrać komornika, czym się kierować ? czy zostanę przydzielony z
    > "automatu" ?

    najlepszego :)

    > 4. Co jeszcze mam wiedzieć i na jakie koszty szykować ?

    komornik Cię poinformuje jak do niego zadzwonisz

  • 3. Data: 2004-01-13 09:54:15
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Sebastian \(POCZTA - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > 1. Jakiego - w jakim najlepiej mieście, tam gdzie ja mieszkam, gdzie
    > mieszka dłużnik, a może pośrednio :-)

    Najlepiej tam gdzie mieszka dłużnik.
    Nie myślisz chyba, że ktoś będzie dla jednej sprawy jechał przez pół
    Polski.

    > 2. Gdzie się dowiedzieć (chyba w sądzie) o adresy (telefony)
    > komorników (chyba izb komorniczych ...)

    Kancelarii.

    http://www.komornik.pl/

    Po prawej stronie, na górze jest baza danych.

    > 3. Jakiego wybrać komornika, czym się kierować ? czy zostanę
    > przydzielony z "automatu" ?

    Z automatu nie będziesz. Chyba, że już ktoś prowadzi egzekucję przeciwko
    temu dłużnikowi, to sprawa może trafić do tego komornika, który zaczął
    wcześniej.

    > 4. Co jeszcze mam wiedzieć i na jakie koszty szykować ?

    Jak najwięcej numerków: PESEL, NIP. W sumie te dwa wystarczą, ale jeszcze
    taki regon, czy nr dowodu osobistego nie zawadzi.
    No i z czego chcesz prowadzić tę egzekucję: miejsce pracy, konto bankowe,
    wierzytelności, moze jakaś renta. Jeżeli chcesz prowadzić egzekucję z
    nieruchomości, to dobrze jest mić od razu odpis z księgi wieczystej.

    Koszty to mogą być dojazdy, zapytania do ZUS...

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    I didn't fight my way to the top of the food chain to be a vegetarian.

  • 4. Data: 2004-01-15 05:30:48
    Od: "Sebastian \(POCZTA - e-mail\)" <p...@p...onet.pl>

    Dzięki za dotychczasowe podpowiedzi.
    Szkoda tylko, że nikt nie wspomniał, że muszę iść jeszcze wcześnej do sądu
    po klauzulę wykonalności ... :-(

    Użytkownik "Sebastian (POCZTA - e-mail)" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bu0cfr$ps3$1@inews.gazeta.pl...