  • 1. Data: 2004-01-13 06:53:41
    Temat: Prosze o pomoc
    Od: "bzyku" <b...@p...fm>

    Witam.
    Mam bardzo wazna sprawe.
    Pracuje w sklepie rtv-agd.Niedawno sporzadzalem umowe ratalna na
    telewizor.Babka podpisala umowe,wziela telewizor.Na oddanie umowy mamy 7
    dni.Ja na drugi dzien poszedlem na urlop i nikt umowy nie oddal.Po przyjsciu
    z urlopu zobaczylem ze umowa nie jest zdana,wiec zmienilem date umowy (bo
    tak mozna).A ,ze babka nie podala numeru telefonu,wiec nie chcialo mi sie
    jej szukac i sam za nia podpisalem umowe i oddalem do lukasa.Pare dni temu
    babsztyl wpada do sklepu i mowi ,ze ja oszukano i sfalszowano jej
    podpis.Oczywiscie sie przyznalem do tego a babka mowi,ze ona juz nie chce
    tego telewizora i nie bedzie placic zadnych rat.Wczoraj dzwoni do mnie i
    grozi mi ,ze za sfalszowanie jej podpisu grozi mi 5 lat i ze albo dam jej
    1200 zl i ona sobie zostawi ten telewizor,albo odda sprawe na policje.Czyli
    podsumowywujac.
    Ja place jej 1200 zl i w prezencie ten telewizor a ona mi daje ta podpisana
    przeze mnie umowe.
    Nie wiem za bardzo co teraz robic.Chcialem dobrze a tu takie cos .Juz
    myslalem ,zeby pojsc do niej z dyktafonem w kieszeni i nagrac nasza rozmowe
    a pozniej w razie czego posadzic ja o szantaz i probe wyludzenia 1200 zl.

  • 2. Data: 2004-01-13 07:14:45
    Temat: Re: Prosze o pomoc
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "bzyku" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witam.

    > A ,ze babka nie podala numeru telefonu,wiec nie chcialo mi sie
    > jej szukac i sam za nia podpisalem umowe i oddalem do lukasa.

    > Nie wiem za bardzo co teraz robic.

    Rozsznurowac buty, wziac szczoteczke do zebów i udac sie do najblizszego
    posterunku policji.

    Jestes falszerzem i kobieta moze ci wybrac jaja. Nikt ci nie kazal cudzego
    zaniedbania (nieprzekazanie umowy) naprawiac.

    --
    SQLwysyn

  • 3. Data: 2004-01-13 07:44:28
    Od: "bzyku" <b...@p...fm>

> [...]
    >
    > Jestes falszerzem i kobieta moze ci wybrac jaja. Nikt ci nie kazal cudzego
    > zaniedbania (nieprzekazanie umowy) naprawiac.

    Mądry Polak po szkodzie ;/
    Ale ja przeciez nie sfalszowalem dokumentu w celu osiagniecia korzysci
    majatkowej .Fakt ,ze podpisalem niepotrzebnie jest faktem

  • 4. Data: 2004-01-13 08:35:05
    Od: "detektyw" <s...@g...pl>

    podrobienie dokumentu: art 270 par 1 kk

  • 5. Data: 2004-01-13 08:48:14
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik bzyku napisał:

> [...]
    > a pozniej w razie czego posadzic ja o szantaz i probe wyludzenia 1200 zl.

    Pani trochę za dużo chce. :)

    1. Jeżeli ona nie podpisała umowy z Lukasem, a Ty nie byłeś uprawniony
    do złożenia podpisu w jej imieniu, to umowa nie była zawarta, a Lukas
    może zażądać zwrotu pieniędzy.

    Czyli ona wciąz powinna zapłacić, ewentualnie (jeśli się zgodzisz) -
    oddać telewizor.

    Z tego co piszesz wynika - imho - że Pani zawarła umowę sprzedazy ze
    sklepem , a problemem jest umowa z Lukasem.

    2. Niby ona ma rację co do wysokości kary za fałszesrstwo dokumentów,
    ale nie jestem pewien czy tutaj jest tak oczywiste, że popełniono
    przestępstwo.

    3. Z Twoich słów wynika, że Pani dopuściła się przestępstwa z art. 190
    kk (groźba karalna). Nie wolno w Polsce grozić komuś wszczęcięciem
    postępowania karnego przeciwko niemu, chyba, że chodzi o "ochronę dobra
    naruszonego prawem". Ale z tego co piszesz Pani nie chodzi o chronienie
    czegokolwiek, ale o osiągnięcie korzyści majątkowej.

    4. Myślę, że możesz spokojnie poinformować Panią, że może:
    a) potwierdzić na piśmie, że byłeś uprawniony do złożenia za nią
    podpisu, ewentualnie podpisać samej umowę z Lukasem.
    albo
    b) oddać telewizor (naturalnie jeżeli sklep się zgadza)
    c) zapłacić za niego i go zatrzymasz (jak pisałem wyżej Lukas powinien
    zażądać zwrotu pieniędzy).

    To tak na szybko :)

    pozdrawiam

    marcin

  • 6. Data: 2004-01-13 08:50:39
    Od: "bzyku" <b...@p...fm>

    > podrobienie dokumentu: art 270 par 1 kk

    Tak,zgadza sie i jestem tego swiadom. Interesuje mnie jeszcze tylko na jaka
    ewentualnie kare moge liczyc.Klientka przeciez ma sprzet w domu i jest
    sprawny.Nie osiagnalem z tego tytulu zadnych korzysci finansowych.Nie
    chcialem tez nikkogo naciagnac.

  • 7. Data: 2004-01-13 09:02:40
    Od: "bzyku" <b...@p...fm>

> [...]
    >
    > Z tego co piszesz wynika - imho - że Pani zawarła umowę sprzedazy ze
    > sklepem , a problemem jest umowa z Lukasem.

    Wczesniej podpisala umowe wlasnorecznie,ale my jako sklep mamy 7 dni na
    zdanie umowy.Umowa nie zostala zdana w terminie,wiec nalezalo poprawic date
    zawarcia umowy,zeby mozna bylo ją oddać

> [...]
    > naruszonego prawem". Ale z tego co piszesz Pani nie chodzi o chronienie
    > czegokolwiek, ale o osiągnięcie korzyści majątkowej.

    Mi również sie tak zdaje,bo nie zgodzila sie na to,zebym ja jako
    rekompensate, zwrocil jej pieniadze za koszta kredytu a ona mialaby do
    splacenia tylko wartosc towaru ,czyli 799 zl.

    > 4. Myślę, że możesz spokojnie poinformować Panią, że może:
    > a) potwierdzić na piśmie, że byłeś uprawniony do złożenia za nią
    > podpisu, ewentualnie podpisać samej umowę z Lukasem.
    > albo

    Ale takiego uprawnienia defakto nie mam ;[

    > b) oddać telewizor (naturalnie jeżeli sklep się zgadza)

    Proponowalem jej to,ale ona mowi,ze ten telewizor nalezy do niej

    Dzieki

    pozdro
    Tomek

  • 8. Data: 2004-01-13 09:18:43
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik bzyku napisał:

> [...]
    > ewentualnie kare moge liczyc.Klientka przeciez ma sprzet w domu i jest
    > sprawny.Nie osiagnalem z tego tytulu zadnych korzysci finansowych.Nie

    dlatego popełnienie przestępstwa przez ciebie nie jest takie pewne :)

  • 9. Data: 2004-01-13 09:22:17
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik bzyku napisał:

    > Wczesniej podpisala umowe wlasnorecznie,ale my jako sklep mamy 7 dni na
    > zdanie umowy.Umowa nie zostala zdana w terminie,wiec nalezalo poprawic date
    > zawarcia umowy,zeby mozna bylo ją oddać

    to Ty zmieniłeś datę czy podpisałeś za nią ?

    > Mi również sie tak zdaje,bo nie zgodzila sie na to,zebym ja jako
    > rekompensate, zwrocil jej pieniadze za koszta kredytu a ona mialaby do
    > splacenia tylko wartosc towaru ,czyli 799 zl.

    jako rekompensatę za co?

    > Ale takiego uprawnienia defakto nie mam ;[

    No bo to ona musiałaby to potwierdzić

    > Proponowalem jej to,ale ona mowi,ze ten telewizor nalezy do niej

    no to ona musi zapłacić :)

    może powiedz jej, że umowa z Lukasem jest niewazna, i ona nie zapłaciła,
    więc powinna, a jak nie to sprawa sądowa. :)

    to nie jest groźba karalna :)

  • 10. Data: 2004-01-13 09:23:00
    Od: "detektyw" <s...@g...pl>

    Bardzo ciezko bedzie udowodnic jej grozby karalne (brak swiadkow itp)
    natomiast to ze podrobiles dokument jest pewne (sam tak powiedziales, a
    nawet jesli nie, bedziesz pierwsza osoba, od ktorej pobierze sie material
    porownawczy - pismo odreczne i grafolog stwierdzi, ze podpis jest podrobiony
    i zostal podrobiony przez ciebie)