    Date: Thu, 19 Jan 2023 17:17:22 +0100
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Komornik

    W dniu 19.01.2023 o 09:20, Jacek pisze:
    > Do tej pory wiedziałem że komornik może podjąć swoje czynności tylko w
    > oparciu o wyrok sądowy. Ale spotkałem kogoś kto twierdzi że również w
    > oparciu o zlecenie cywilnej osoby, będącej wierzycielem, w oparciu o
    > dowody dostarczone przez tego wierzyciela. Czy to prawda?

    O jakich czynnościach mowa? Bo to może być krytycznie istotne. Nie chce
    mi się szukać, ale zaje się, że są czynności, które komornik może
    wykonywać bez wyroku. Na przykład przedstawienie weksla do wykupu -
    czynność martwa, ale na pewno mogła ją robić poczta i chyba komornik.
    Przychodził i grzecznie pytał, czy płacisz. Jeśli nie, to sporządzał
    "protest" stwierdzający, ze nie chciałeś zapłacić.

    Natomiast, gdyby chodziło o zajecie czegoś, to konieczny jest prawomocny
    tytuł wykonawczy - chyba, ale nie przychodzi mi do głowy inna podstawa
    prawna.
    --
    Robert Tomasik