  • 1. Data: 2023-01-19 09:20:27
    Temat: Komornik
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    Do tej pory wiedziałem że komornik może podjąć swoje czynności tylko w
    oparciu o wyrok sądowy. Ale spotkałem kogoś kto twierdzi że również w
    oparciu o zlecenie cywilnej osoby, będącej wierzycielem, w oparciu o
    dowody dostarczone przez tego wierzyciela. Czy to prawda?

    --
    Jacek

  • 2. Data: 2023-01-19 17:17:22
    Temat: Re: Komornik
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.01.2023 o 09:20, Jacek pisze:
> [...]
    > oparciu o zlecenie cywilnej osoby, będącej wierzycielem, w oparciu o
    > dowody dostarczone przez tego wierzyciela. Czy to prawda?

    O jakich czynnościach mowa? Bo to może być krytycznie istotne. Nie chce
    mi się szukać, ale zaje się, że są czynności, które komornik może
    wykonywać bez wyroku. Na przykład przedstawienie weksla do wykupu -
    czynność martwa, ale na pewno mogła ją robić poczta i chyba komornik.
    Przychodził i grzecznie pytał, czy płacisz. Jeśli nie, to sporządzał
    "protest" stwierdzający, ze nie chciałeś zapłacić.

    Natomiast, gdyby chodziło o zajecie czegoś, to konieczny jest prawomocny
    tytuł wykonawczy - chyba, ale nie przychodzi mi do głowy inna podstawa
    prawna.
    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2023-01-22 15:46:16
    Od: PD <p...@g...pl>

> [...]
    >
    > Natomiast, gdyby chodziło o zajecie czegoś, to konieczny jest prawomocny
    > tytuł wykonawczy - chyba, ale nie przychodzi mi do głowy inna podstawa

    Może bez żadnego wyroku przeprowadzić eksmisję osób zajmujących
    nieruchomość, na wniosek właściciela, o ile ten stał się właścicielem w
    drodze licytacji komorniczej.

    PD

  • 4. Data: 2023-01-23 00:48:22
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 22.01.2023 o 15:46, PD pisze:

    > Może bez żadnego wyroku przeprowadzić eksmisję osób zajmujących
    > nieruchomość, na wniosek właściciela, o ile ten stał się właścicielem w
    > drodze licytacji komorniczej.

    To już chyba nie komornik sądowy, tylko jakiś czyściciel mieszkań.

    --
    animka

  • 5. Data: 2023-01-23 01:28:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.01.2023 o 15:46, PD pisze:

    > Może bez żadnego wyroku przeprowadzić eksmisję osób zajmujących
    > nieruchomość, na wniosek właściciela, o ile ten stał się właścicielem w
    > drodze licytacji komorniczej.

    Wskażesz podstawę prawną? Nie chce mi się szukać, a akurat mnie to
    zainteresowało w związku z czymś, co robię. Może akurat wiesz i
    napiszesz - zanim zacznę szukać tego przepisu.

    --
    Robert Tomasik

  • 6. Data: 2023-01-23 01:42:43
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Wskażesz podstawę prawną? Nie chce mi się szukać, a akurat mnie to
    > zainteresowało w związku z czymś, co robię. Może akurat wiesz i
    > napiszesz - zanim zacznę szukać tego przepisu.

    art. 999 §1 kpc

    PD

  • 7. Data: 2023-01-23 09:11:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>