eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKolizja - podpisanie oświadczenia, ale jednak nie moja wina › Re: Kolizja - podpisanie oświadczenia, ale jednak nie moja wina
    From: Cavallino <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kolizja - podpisanie oświadczenia, ale jednak nie moja wina
    Date: Sat, 21 Jan 2017 18:58:47 +0100

    W dniu 20-01-2017 o 23:59, Adam Wysocki pisze:
    > Cześć,
    >
    > Miałem sytuację, która nagrała się tak.
    >
    > https://youtube.com/watch?v=R9hyBEthOeo
    >
    > Byłem pewien, że przejechałem po ciągłej i wepchnąłem się facetowi, więc
    > nie chciałem wzywać policji (po co mi mandat za ciągłą + za spowodowanie
    > kolizji), ale teraz obejrzałem ten film i widzę, że wcale tak nie było,
    > poza tym od mojej zmiany pasa do kolizji minęło 7 sekund.
    >
    > I teraz dwa pytania.
    >
    > 1. Czyja to wg Was wina? Moja czy tego, który we mnie wjechał?

    To że się wepchnąłeś to Twoja - ewidentnie chamska jazda, jeśli nikt Cię
    nie wpuszczał tylko wpychałeś się na siłę.

    Natomiast przy prędkościach niewielkich, wygląda na to, że nie
    spowodowało to kolizji.
    Prędzje Twój dziwny manewr (z wpychaniem się na kolejny pas) spowodował
    że gość nie zauważył że hamujesz, albo wręcz celowo w Ciebie wjechał.

    > 2. Czy jeżeli podpisałem oświadczenie, w którym przyznałem się do winy, to
    > da się to jeszcze odwrócić, czy już pozamiatane?

    Da się.
    Takie oświadczenie pisane na gorąco nie jest wiele warte, zwłaszcza że
    masz nagranie, które wzbudza wątpliwości.