    From: lexm <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kolizja drogowa
    Date: Tue, 27 Jan 2004 23:35:15 +0100
    Sender: l...@p...onet.pl@144.man.bialystok.pl

    SQLwysyn wrote:

    > Użytkownik "motto" >Facet jednak popierdolony
    >
    > To juz wiemy. A teraz trollu mozesz odejsc.

    ej no bez przesady
    ja uwazam ze motto ma racje
    prawnie ok, nalezy sie gosciowi odszkodowanie, ale jak chce odstawic
    taki numer i mysli ze znalazl glupiego to i ja wtedy bym sie staral
    zrobic z niego glupiego.
    wyszedl bym z takiego zalozenia, ze szkoda niewielka wiec nie ma co
    robic tego z oc sprawcy. dodatkowo do niedawna, gosc poszkodowany przy
    tak malych uszkodzeniach nie moglby sie nawet domagac wyplaty
    odszkodowania bo to musiala byc jakas kwota. prawo sie zmienilo i mozna
    sie domagac nawet 5 zl. ale nie o to chodzi.
    gdybym ja byl na miejscu twojego kolegi, piotrka zdaje sie, zrobilbym
    tak:
    postaral bym sie aby gosc nie chcial robic tego z mojego oc tylko
    zaproponowal mu jakies rozsadne zadoscuczynienie, ewentualnie naprawil
    bym to w jakims zaznajomionym zakladzie blacharskim uwzgledniajac nawet
    te drobne wgiecie na blotniku. gdyby gosc sie dalej upieral przy swoim (
    chodzi mi o niebotycznie duzy koszt naprawy ) to wtedy bym poszedl do
    ubezpieczyciela i staral sie go postawic w swietle naciagacza i
    powiedzial ze po tym obtarciu bylem w szoku, bo facet mi wmowil ze
    narobilem takich szkod i wogole i ze ogolnie mnie przekrzyczal, ludzie w
    stresie robia rozne rzeczy, nastepnie bym jakos probowal dojs do tego ze
    stluczki wogole nie bylo a facet to poprostu naciagacz zerujacy na
    "uczciwych" ludziach, powolalbym sie na goscia ktory twierdzi ze
    uszkodzenie blotnika bylo juz duzo wczesniej. i tyle.

    wiem ze zaraz poleca slowa krytyki, no ale wybaczcie ludzie, na chamstwo
    mozna odpoweidziec tylko chamstwem.
    a ci co zaraz beda mnie krytykowac niech se pomysla ze wjezdzaja w tyl
    samochodu tego naciagacza swoim przy predkosci 10 na godzine a gosc
    przeprowadza symulacje zlamanego karku, badz cos tam jeszcze nie znam
    sie, wasze ubezpieczenie w jakis dziwny sposob nie wyplaca odszkodowania
    dla goscia a sad nakazuje wyplacic mu 98769675 zl za jego straty
    zdrowotne. w takim przypadku lepiej zeby ktos go wczesniej
    przytemperowal.
    IMHO moje zdanie
    zapraszam do dyskusji.

    pozdrawiam

    p.s.
    po mimo ze to grupa pl.soc.prawo to moje zaplecze prawne jest bardzo
    bardzo male, wiec jesli znawcow tematu to jakos razaco urazi to sory.