  • 1. Data: 2008-06-05 16:48:08
    Temat: Kilka rodzajów działalności... nazwa firmy
    Od: m...@g...com

    Witam,
    Mam następujący "problem". Mam zamiar zarejestrować działalność
    gospodarczą. Przedmiot działalności: handel, usługi i pośrednictwo
    finansowe. Tę ostatnią działalność wykonywał będę za około 3 miesiące.
    Moje pytanie, dla osób "w temacie", w nazwie firmy, oprócz imienia,
    nazwiska (np. Jan Nowak), nazwy unikalnej (np. Krokusek) muszę
    umieścić sformułowania: PUH (przedsiębiorstwo usługowo handlowe) bądź
    PF (pośrednictwo finansowe). W szczególności chodzi mi o te ostatnie.

    Dla mnie, najlepszym by było "Krokusek" Jan Nowak, bez innych,
    wspomnianych oznaczeń.

    Co o tym sądzicie?

    Z góry dziękuję za szybką odpowiedz,
    Janek

  • 2. Data: 2008-06-05 16:52:05
    Temat: Re: Kilka rodzajów działalności... nazwa firmy
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    m...@g...com pisze:
> [...]
    > PF (pośrednictwo finansowe). W szczególności chodzi mi o te ostatnie.
    >
    > Dla mnie, najlepszym by było "Krokusek" Jan Nowak, bez innych,

    A jakie widzisz przeszkody????

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-06-05 19:39:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 5 Jun 2008 09:48:08 -0700 (PDT), m...@g...com
    napisał(a):

    > Co o tym sądzicie?

    Nie musisz umieszczac zadnego puh, fhu, pphu czy podobnego dziadostwa,
    ktore wywoluje tylko usmiech politowania na twarzy. Znacznie lepiej bedzie
    brzmiec "Krokusek" Jan Nowak, niz PPHiU Krokusek PF Jan Nowak...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2008-06-11 09:34:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jun 2008, m...@g...com wrote:

    > Moje pytanie, dla osób "w temacie", w nazwie firmy,

    Wrrrrrr....óć!
    Firma to jest właśnie *nazwa* :D
    Rzeczowe składniki majatku DG, prawa i co tam jeszcze jest
    ewidencjonowane w zakresie prowadzenia DG to "przedsiębiorstwo".
    A nazwa pod którym DG (która może składać się z kilku przedsiębiorstw)
    jest prowadzona to właśnie "firma".

    > oprócz imienia, nazwiska (np. Jan Nowak),
    > nazwy unikalnej (np. Krokusek)

    Coś ci (wyjątkowo) poradzę: zacznij od czytania przepisów.
    "Unikalne określenie" jest *dopuszczalne*, ba, ma cały stosik zalet, bo
    pozwala jednoznacznie odróżnić występowanie w roli przedsiębiorcy od
    występowania "osobiscie" (np. jako konsument kupujący chleb na śniadanie)
    i nie psuje humoru kontrahentom (szczególnie, jeśli nie mają kasy
    fiskalnej :>)
    Ale obowiązkowe NIE JEST.

    > muszę

    Y tam.

    > umieścić sformułowania: PUH

    Nie.

    > Dla mnie, najlepszym by było "Krokusek" Jan Nowak, bez innych,
    > wspomnianych oznaczeń.
    >
    > Co o tym sądzicie?

    Że dobrze wygląda ;)

    A przepis tu:
    _117.html
    ...zacznij od "przedsiębiorcy i ich oznaczenia", Dział III.
    Ziółek sobie zaparz i łykaj calość treści, bo to jest jedna z czytelniej
    napisanych ustaw, więc tak dla wprawy dobrze Ci zrobi ;)

    pzdr, Gotfryd