    From: Mithos <f...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kazus allegro
    Date: Tue, 30 Aug 2005 22:57:01 +0200
    Sender: m...@o...pl@nat-dom.aster.pl

    Piotr Zdziechowiak napisał(a):

    > Moje zdanie jest takie, że to sprzedający się _nie_ wywiązał. Podpieram
    > się tym, że ostanio udało mi się "wygrać" ze sprzedającym zwrot całości
    > wpłaconej kwoty, kiedy to poczta zgubiła paczkę. Bo jak się okazuje,
    > wysyłka nie jest jednoznaczna z dostarczeniem towaru i dlatego też
    > ubezpieczenie paczki powinno być w interesie sprzedająego.

    Sprzedajacy wywiazal sie z umowy powierzajac przesylke poczcie, w
    sposoba zaakceptowany przez kupujacego. Ma na to odpowiednie papiery.
    Czemu ma byc on odpowiedzialny za dostarczenie paczki, skoro tym zajmuje
    sie poczta?

    Ja bym Ci pieniedzy nie zwrocil. Co prawda ja w akucjach dodaje cos
    takiego :

    "Nie odpowiadam za prace Poczty Polskiej. Jesli ktos chce przesylki
    ubezpieczonej lub z podana wartoscia, powinien liczyc sie z dodatkowa
    oplata. W przeciwnym wypadku, gdy paczka zaginie zwracam tylko koszt
    ubezpieczenia przyznanego przez Poczte Polska."

    wiec uwazam sprawe za oczywista. Jak ktos chce zaoszczedzic pare zl to
    bierze na siebie ryzyko. Na spotkanie w sadzie jestem zawsze gotowy :)

    --
    pozdrawiam
    Mithos