  • 31. Data: 2011-04-07 18:43:11
    Temat: Re: Karty miejskie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Apr 2011, Konop wrote:

    > Wiesz, są tu dwie kwestie:
    > 1) szerokość przednich drzwi w autobusie :)

    ...oraz miejsca za nimi.
    Wcale nie chodzi o pół metra schodków - w istotnej większości
    autobusów to jest długi odcinek aż za przednie koła!
    Osoba z bagażem w ręku zajmuje więcej niż pół szerokości, dwie
    takie osoby muszą już manipulować bagażem. Jeszcze muszą
    CHCIEĆ współdziałać (to co piszesz dalej), a na innych wpływu
    się nie ma.
    Jednocześnie pozostałe drzwi pozwalają spokojnie wejść (lub
    wyjść) dwu takim równocześnie.

    > 2) kultura niektórych osób... Jak ktoś włazi i zatrzymuje się 1m od wejścia

    Jak wlezie "ilość miejsc siedzących +20 osób" to tak się dzieje
    z definicji. Inaczej należałoby oczekiwać, że na 1. przystanku
    tył będzie pełny, a z przodu pusto :>

    > Takie sytuacje też się zdarzają i nic na to nie poradzisz
    > :(... .

    Nie wiem czy "zdarzają się" to dobre słowo - to jest reguła.
    Ja jedynie stwierdzam że "metoda" nie działa - i nie ma
    znaczenia fakt *dlaczego*. Tłumaczenie że "mogłoby działać,
    ale ci źli pasażerowie" do mnie nie trafia: mam kłopot
    z wsiadaniem i tyle.
    Niestety, kolejarze ponad 20 lat temu wycofali się ze zwyczaju
    udostępniania strzeżonych rowerowni (brałbym rower i tyle).

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2011-04-07 18:51:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Apr 2011, Andrzej Kłos wrote:

    > jeżdżące stadami?

    Na "stada" nie ma wpływu wiedza o ruchu pasażerów, nijak.
    Wynikają z faktu że drobne zachwianie równowagi (częstości
    przejazdów dostosowanej do gęstości pasażerów) pogłębia się
    z automatu przez dodatnie sprzężenie zwrotne.
    Chyba jedyną skuteczną metodą zapobiegania jest trzymanie
    przy trasie zapasowych pojazdów, włączających się z wyprze-
    dzeniem przed pojawiającym się początkiem "stada".

    > Konieczność trzech przesiadek na odcinku jednego kilometra?

    Czegoś nie rozumiesz - to działa tak jak ISO 900x (normy
    od jakości względem jakości), jako że miejscami jeżdża w "dziwny
    sposób, wysoce prawdopodobne jest że ilość przesiadek mi wzrośnie
    w wyniku takiej analizy :P

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2011-04-07 21:07:48
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 07 Apr 2011 20:29:14 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    /../
    > To, że istotna większość przednich drzwi ma "wąskie
    > gardło" które wcale nie kończy się tuż za kabiną kierowcy, bo zaraz za
    > nią są koła (i nad nimi siedzenia).
    > Jeśli autobus nie jest pusty, to z konieczności zaczyna
    > tam się "obszar z ludźmi".

    Automat z biletami jest w środku.Podobnie kupujacy u kierowcy zablokuje.
    To nie PKS

  • 34. Data: 2011-04-08 01:05:22
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > W Londynie jest tak samo i co w tym jest złego?

    W Londynie są strefy taryfowe - muszą wiedzieć, czy zapłaciłeś za
    przejazd do odpowiedniej.

    Piotr

  • 35. Data: 2011-04-08 06:25:58
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > No to nie jesteś sam :)
    > Może nie "zawsze", ale "prawie zawsze".
    > A co do mnie, to w archiwach są flejmy w których wyjaśniam
    > co JESZCZE jest powodem unikania płacenia kartą - bo
    > pomijając dane, po pierwsze karty w .pl są *powszechnie*
    > obsługiwane *nieprawidłowo*! - posiadacz karty powinien
    > *osobiście* przeciągać ją przez czytnik, bez wypuszczania
    > z rąk.

    W czym Ci to pomoże jak czytnik trefny będzie ?

  • 36. Data: 2011-04-08 08:11:14
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Thu, 7 Apr 2011 20:31:42 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Oczywiście, że wygoda pasażera MOŻE być bez znaczenia,

    Nie może :)
    Dz.U. Nr 50 poz. 601 z dnia 21 czerwca 2000 r. USTAWA z dnia 15 listopada
    1984 r. Prawo przewozowe - art. 14 :)

  • 37. Data: 2011-04-08 17:59:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Apr 2011, niusy.pl wrote:

    > W czym Ci to pomoże jak czytnik trefny będzie ?

    Trefny czytnik jest trudniejszy do realizacji, jeśli
    będzie oglądany tuż przed nosem klienta i do tego nie
    jest tak prosto zczytać np CCV2 nie mając karty w ręku.
    A do tego ostatniego nie trzeba wcale trefnego czytnika :>

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2011-04-08 18:01:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Apr 2011, Kamil wrote:

    > Nie może :)
    > Dz.U. Nr 50 poz. 601 z dnia 21 czerwca 2000 r. USTAWA z dnia 15 listopada
    > 1984 r. Prawo przewozowe - art. 14 :)

    O, dziękuję :D

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2011-04-11 18:55:39
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    > karty w .pl są *powszechnie*
    > obsługiwane *nieprawidłowo*! - posiadacz karty powinien
    > *osobiście* przeciągać ją przez czytnik, bez wypuszczania
    > z rąk.

    Gotfryd skąd taka informacja? Możesz ją wjasnić? Pracowałam przy kartach i
    nic o tym nie wiem
    sprzedawca powinien sprawdzić czy nie posługujesz się cudzą kartą, czy data
    ważności na plastiku jest git

  • 40. Data: 2011-04-13 11:27:53
    Od: kashmiri <k...@n...ma.nigdzie.com>

    On 11/04/11 20:55, lamia wrote:
> [...]
    > i nic o tym nie wiem
    > sprzedawca powinien sprawdzić czy nie posługujesz się cudzą kartą, czy

    Jeżeli bank daje autoryzację, to sprzedawcy nic więcej nie powinno
    obchodzić. Kasę przecież dostał.

    Wczoraj płaciłem kk CZIPOWĄ (Rajfi) w Tesco (Polska), u nich okazuje się
    wszystko chodzi na pasek i podpis. Kartę mam oczywiście nie podpisaną,
    ale sprzedawca nawet nie mruknął, jak mazałem po paragonie.

    k.