  • 1. Data: 2008-04-02 18:48:28
    Temat: [Warszawa] Karta miejska i zakup biletu przed podwyżką?
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    Witam Was serdecznie.

    Dziś kupiłem kartę miejską ZTM. Na niej zakodowany powinien być bilet
    90 dniowy normalny imienny. Cena tego biletu wg obowiązującego
    cennika wynosi 166zł.

    Po dzisiejszym skasowaniu biletu (karty) okazało się, że ważna jest nie
    90 dni, lecz 85! (do 26 czerwca 2008)

    Za nic nie potrafię zrozumieć dlaczego tak się stało, dopóki znajoma nie
    przypomniała mi o podwyżce cen biletów, która nastąpi od 2 czerwca 2008.
    Wg nowego cennika ten sam bilet 90 dniowy będzie kosztował 196zł.

    Ale dopiero doznałem szoku, jak po przeliczeniu 60 dni (do 1 czerwca)
    po (166zł/90dni) oraz dodaniu do tego 25 dni po (196zł/90dni).
    Wychodzi równe 85dni za 166zł.

    Ale mam mieszane uczucia i wydaje mi się, że podwyżka cen nie może
    nastąpić przed 2 czerwca (pomimo iż 2 czerwca będzie nadal ten sam
    bilet obowiązywał).

    Czy mógłby to ktoś ocenić od strony prawnej? Jutro mam zamiar iść do
    biura ZTM i złożyć reklamację, ale wcześniej chciałbym usłyszeć komentarz
    na ile będą mogli mi jutro wciskać przysłowiowy kit.

    Linki do cenników:
    obecny: http://www.ztm.waw.pl/taryfa.php
    nowy: http://www.ztm.waw.pl/nowataryfa.pdf

    Jacek

  • 2. Data: 2008-04-02 21:13:35
    Temat: Re: Karta miejska i zakup biletu przed podwyżką?
    Od: SlaVa <s...@g...com>

    On 2 Kwi, 20:48, Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
    wrote:
    > Witam Was serdecznie.
    >
    > Dziś kupiłem kartę miejską ZTM. Na niej zakodowany powinien być bilet
    > 90 dniowy normalny imienny. Cena tego biletu wg obowiązującego
    > cennika wynosi 166zł.

    [ciach]

    Kupiłeś kartę miejską z naładowanym biletem już, czy ładowali przy
    Tobie? Może sprzedali Ci używaną kartę ;)

  • 3. Data: 2008-04-02 21:21:05
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <c...@u...go
    oglegroups.com>
    SlaVa napisał(a):

    > [ciach]
    >
    > Kupiłeś kartę miejską z naładowanym biletem już, czy ładowali przy
    > Tobie? Może sprzedali Ci używaną kartę ;)

    Na to pytanie nie umiem Ci odpowiedzieć. Teoretycznie kupiłem nową kartę
    i teoretycznie został na nią wgrany nowy bilet 90 dniowy.
    Dlaczego tak sądzę?
    - karta była nowa (niezniszczona oraz niepodpisana)
    - przy ładowaniu na paragonie wpisywany jest numer karty (ten numer
    się zgadza).

    Gdyby na karcie był już wgrany poprzednio bilet:
    - tego samego typu (90 dniowy, imienny), okres zostałby przedłużony
    o kolejne 90 dni
    - innego typu lub poprzedni okres ważności karty minął, wgrany zostałby
    nowy bilet 90 dniowy.

    Owszem - na początku tak samo pomyślałem, ale w/w fakty wykluczyły taką
    możliwość.
    W grę wchodziłoby jeszcze uszkodzenie karty lub uszkodzenie kasownika,
    do którego karta została zbliżona. Ale szansa na to w porównaniu do
    mojego przypuszczenia z zakręcenia ze zmianą taryfy - znikoma.

    Jacek