  • 1. Data: 2008-04-02 19:00:34
    Temat: Karalność pożycia seksualnego z dziećmi poniżej 16roku życia?
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    Od kiedy karalne jest pożycie seksualne z dziećmi poniżej 16roku życia?
    Może ktoś zna proces wprowadzania tych ograniczeń w obyczajowości i prawie z niej
    wynikającym w różnych krajach szeroko pojętej tzw. "cywilizacji zachodniej"?

  • 2. Data: 2008-04-02 19:33:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sky pisze:
    > Od kiedy karalne jest pożycie seksualne z dziećmi poniżej 16roku życia?

    Od czyjegoś wyjazdu do krajów arabskich lub USA ;)

    Bo w Polsce można od 15. urodzin.

  • 3. Data: 2008-04-02 19:42:02
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Sky pisze:
    > Od kiedy karalne jest pożycie seksualne z dziećmi poniżej 16roku życia?

    zle formulujesz pytanie, nie wprowadzono karalnosci jako takiej tylko
    ochrone

    > Może ktoś zna proces wprowadzania tych ograniczeń w obyczajowości i prawie z niej
    wynikającym w różnych krajach szeroko pojętej tzw. "cywilizacji zachodniej"?

    okres miedzywojenny to nie tylko ochrona dzieci, to rowniez prawa kobiet

    --
    The Gnome

  • 4. Data: 2008-04-02 20:08:23
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    Użytkownik "gazebo" <g...@c...net> napisał w wiadomości

    > zle formulujesz pytanie, nie wprowadzono karalnosci jako takiej tylko
    > ochrone

    Skoro wiesz jak należy lepiej je zadać więc rozumiesz o co mi chodzi, więc proszę
    wyjaśnij...różnicę ochrony i karalności w tym konkretnym przypadku.
    To coś w stylu: "osoby dojrzałe seksualnie mogą podejmować aktywność w tym
    zakresie zgodnie z naturalnym porządkiem rzeczy, ale..."?

    wynikającym w różnych krajach szeroko pojętej tzw. "cywilizacji zachodniej"?

    > okres miedzywojenny to nie tylko ochrona dzieci, to rowniez prawa kobiet

    A kiedy zacznie się rewolucja obyczajowa i prawna dowartościowująca prawa mężczyzn?
    ;)

  • 5. Data: 2008-04-02 20:26:42
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Sky pisze:

> [...]
    > To coś w stylu: "osoby dojrzałe seksualnie mogą podejmować aktywność w tym
    > zakresie zgodnie z naturalnym porządkiem rzeczy, ale..."?

    roznica jak dla mnie jest bardzo istotna, laika prawa swoja droga, prawa
    nie wprowadzasz (tak z grubsza) zeby karac tylko zeby chronic, swoja
    droga nie wiem jaka tak naprawde informacje chcialbys uzyskac, w Polsce,
    moge sie walnac, ochrona praw dziecka jesli chodzi o twoje pytanie
    nastapila bodajze w 1936, ale ochrona praw dziecka to nie tylko kwestia
    wykorzystania seksualnego ale ochrony maloletniego nie wnikajac jakie sa
    definicje prawne tego slowa

    --
    The Gnome

  • 6. Data: 2008-04-02 20:32:58
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Od czyjegoś wyjazdu do krajów arabskich lub USA ;)
    >
    > Bo w Polsce można od 15. urodzin.

    Malta chyba od 13, przepraszam, ze nie chce mi sie sprawdzac, jesli
    chodzi o Europe maja najnizszy wiek, swoja droga bardzo ciekawa jest
    zmiana szuaknia przyczyn w tej wczesnej inicjacji

    --
    The Gnome

  • 7. Data: 2008-04-02 20:40:19
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

> [...]

    Ach te amerykańskie kino -wciska się w mentalność lepiej niż...
    ...nóż w masło! ;P

    To znaczy?

  • 8. Data: 2008-04-02 20:47:43
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Sky pisze:

    > To znaczy?

    wczesna inicjacja/dojrzewanie zaczyna sie szybciej w krajach o
    umiarkowanym klimacie (np. polskim) co wg niektorych jest zwiazane ze
    zmiana odzywaniania a nie jak wczesniej uwazano klimatem,
    przeskoczylismy, chociaz oczywiscie to sie znowu moze zmieniac w
    ostatnich latach

    --
    The Gnome

  • 9. Data: 2008-04-02 20:48:31
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik "gazebo" <g...@c...net> napisał w wiadomości

    > Malta chyba od 13, przepraszam, ze nie chce mi sie sprawdzac,

    Malta od 18. Chyba z Hiszpanią Ci się pomerdało.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ages_of_consent_in_Euro
    pe

    Pozdrawiam
    zenek

  • 10. Data: 2008-04-02 20:50:51
    Od: gazebo <g...@c...net>

    zenek pisze:

    > Malta od 18. Chyba z Hiszpanią Ci się pomerdało.
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Ages_of_consent_in_Euro
    pe

    sorry :) to przez te zmiany klimatyczne, powinienem sprawdzic ofc
    zamiast zdawac sie na dyskusje sprzed jakiegos czasu

    --
    The Gnome