  • Data: 2004-01-15 03:37:15
    Temat: Re: Karta kredytowa i dane osobowe
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <bu1mok$mug$3@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > stosowania ustawy. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne wtedy, gdy jest
    > niezbędne do wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów administratorów
    > danych, lub osób trzecich, którym są przekazywane te dane - a
    > przetwarzanie danych nie narusza praw i wolności osoby, której dane
    > dotyczą. Art. 23.1.5 Bank z łatwością wykaże, że te dane są im potrzebne
    > na przykład do tego, by w przyszłości wiedzieć, że już dana osoba starała
    > się o otrzymanie karty. Choćby dla tego, by naliczyć stosowną opłatę od
    > jej wydania, bo z reguły tylko pierwsza karta jest darmowa. Zresztą za

    No Ty również w ujęciu ogólnym masz rację, ale też będąć czasami
    upierdliwym, nadmienię, że punktem spornym w naszej małej dyskusji było
    prawne umocowanie żądania usunięcia danych, a takie jest. Ty wykazałeś że
    bank z jakąś skutecznością może odmówić.
    Ujęcie szczególne poniżej.

    > Po za tym klient skierował do banku wniosek. I jest to korespondencja
    > skierowana do banku której nikt nie ma prawa żądać zwrotu. A to właśnie
    > ten dokument zawiera dane osobowe. Bank zaś musi w systemie jakoś
    > ewidencjonować ten dokument, bo przy tak sporej ilości dokumentów, to bez
    > tego by zginęli. Tak więc wniosek o wykreślenie danych można złożyć, ale

    Owszem, ale posiadanie tego dokumentu nie jest tożsame z koniecznością
    przeniesienia danych tam zawartych do jakiejś bazy informatycznej.
    I mam tu nadal spore wątpliwości, bo o ile podzielam Twoje zdanie, że np.
    posiadanie danych klientów którzy kiedyś mieli karty jest uzasadnione, to
    nadal nie widzę powodu dla którego bank ma gromadzić dane klientów którzy
    złożyli wniosek i sami wycofali się z jeszcze nawet nie zawartej umowy.
    Czym tu uzasadnić gromadzenie tych danych?

    --
    Marcin