  • Data: 2004-01-15 18:25:32
    Temat: Re: Karta kredytowa i dane osobowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    news:bgehd1-dc1.ln1@ziutka.router...
    > In article <bu1mok$mug$3@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:

    > Owszem, ale posiadanie tego dokumentu nie jest tożsame z koniecznością
    > przeniesienia danych tam zawartych do jakiejś bazy informatycznej.
    > I mam tu nadal spore wątpliwości, bo o ile podzielam Twoje zdanie, że
    np.
    > posiadanie danych klientów którzy kiedyś mieli karty jest uzasadnione,
    > nadal nie widzę powodu dla którego bank ma gromadzić dane klientów
    którzy
    > złożyli wniosek i sami wycofali się z jeszcze nawet nie zawartej umowy.
> [...]

    Z tego co się orientuję w procedurze, to przy wniosku o kartę w banku
    odbywa się to mniej więcej tak. Jak złożysz wniosek to właściwy oddział
    banku tworzy konto bankowe do rozliczenia tej karty. Następnie przesyła
    elektronicznie dane do firmy zajmującej się wykonaniem karty, bo to z
    reguły jest firma zewnętrzna świadcząca usługę. I jeśli zrezygnujesz z
    karty po założeniu rachunku a przed otrzymaniem karty, to karty Ci nie
    przyślą, ale konto rozliczeniowe jest i zostaje zlikwidowane dopiero po
    Twoim wniosku. Nie pamiętam teraz z czego to wynika, ale bank ma obowiązek
    przetrzymywać dane dotyczące zamkniętych kont ileś tam lat. Chyba pięć. No
    i przez ten czas musi mieć te dane w systemie.