    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Karta kredytowa i dane osobowe
    Date: Tue, 13 Jan 2004 10:00:48 +0800

    In article <btvc62$5kt$13@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Dan" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ale ustawa o ochronie danych osobowych, gdzie jest taki zapis, nie dotyczy
    > baz danych klientów. Inaczej mógł byś do wierzyciela napisać, ze nie
    > wyrażasz zgody na przetwarzanie Twoich danych i on by musiał usunąć dane o
    > Tobie z rejestru i nie mógł dochodzić roszczeń, co jest oczywistą bzdurą.

    Tzn. Art.23 u.3? Ale on chyba nie napisał że jest ich klientem. Gdzie on
    zawarł jakąkolwiek umowę? Kartę można miec niezależnie od rachunku. Poza
    tym, nawet jeśli jest klientem to to są przecież osobne umowy i zapewne
    osobne bazy danych. MZ w przypadkach bezspornych, bank ma obowiązek usunąć
    takie dane, a jak nie zechce to powiadamiamy GIODO. Odwracjąc Twój
    przykład ogonem, bzdurą byłoby gdybym mógł gromadzić i przetwarzać dane
    dowolnej osoby z którą miałem jakąkolwiek zawodowo styczność (poprosiła
    mnie np. o cennik).

    --
    Marcin