  • Data: 2003-09-25 18:05:07
    Temat: Re: Kanary i co dalej....
    Od: Robert Fonfara <a...@n...stronie.www> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Sep 2003 11:50:53 +0000 (UTC), Dredd wrote:

    > Zgoda. Więc zastanawiam się (choć pewności nie mam - stąd prośba o
    > dyskusję) czy art. 33a pr. przewozowego nie jest taką "ustawą". No bo
    > jak w praktyce zwrócisz się do policji o ustalenie tożsamości nie mając
    > ze sobą osoby której tożsamość masz ustalać - wychodzi absurd, a
    > zatem powstaje problem i przyczynek do dyskusji, wykadni,
    > interpretacji itp.

    Art. 33a nakazuje czynić to, co doprowadzi do jego realizacji,
    zaś uniemożliwienie gapowiczowi opuszczenia pojazdu jest z praxeologicznego
    punktu widzenia jedynym sposobem na ustalenie jego tożsamości przez
    uprawniony organ. To prowadzi do wniosku, że z normy powyższego przepisu
    wynika upoważnienie kontrolera do takiego postępowania.
    Wydaje mi się, że po prostu mamy tu do czynienia z ustawowym kontratypem.

    --
    Robert Fonfara