  • Data: 2003-09-26 06:19:43
    Temat: Re: Badania krwi bez zgody pacjenta
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Czyli minister zdrowia wydał rozporządzenie sprzeczne z ustawą
    > Nie chce mi się szukać ale widziałem i przeczytałem rozporządzenie
    > obligujące lekarza do pobrania krwi na wniosek policji lub prokuratora.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA 1)
    z dnia 11 czerwca 2003 r.
    w sprawie wykazu środków działających podobnie do alkoholu oraz warunków i sposobu
    przeprowadzania badań na ich obecność
    w organizmie
    (Dz. U. Nr 116, poz. 1104)
    par.6/../3. Do pobrania krwi do badań jest obowiązany lekarz lub pielęgniarka zakładu
    opieki zdrowotnej lub izby
    wytrzeźwień, a jeżeli badanie dotyczy żołnierza czynnej służby wojskowej albo osoby
    zatrudnionej w jednostce wojskowej
    lub osoby pełniącej służbę lub zatrudnionej w jednostce organizacyjnej nadzorowanej,
    podległej lub podporządkowanej
    ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, zwanemu dalej "ministrem" - także lekarz
    lub pielęgniarka zakładu opieki
    zdrowotnej utworzonego przez Ministra Obrony Narodowej lub ministra.

    4. W przypadku powzięcia uzasadnionego podejrzenia, że pobranie krwi może spowodować
    zagrożenie życia lub zdrowia,
    decyzję o dokonaniu tego zabiegu podejmuje lekarz.