  • 1. Data: 2004-05-17 08:09:40
    Temat: Kanary a brak dokumentów
    Od: sqbi <j...@...pl>

    Witam

    Ostatnio spotkalem sie z nastepujaca sytuacja.
    Mianowicie, kontrola biletów, człowiek przede mna nie ma biletu,
    pada pytanie o dokumenty, dokumentow rowniez nie ma.
    Propozycja : proszę o podanie danych, zadzwonie na policje celem
    sprawdzenia (???)

    W zwiazku z tym pytanie, od kiedy to kanar jest upowazniony do otrzymania
    kompletnych danych osobowych kogo chce ?
    od kiedy to policja ma prawo udzielac im takich informacji ???
    Nie jestem prawnikiem, ale mam nadzieje ze ktos z Was zna odpowiedzi na te
    pytania.

    Pozdrawiam
    Sqbi

    -

  • 2. Data: 2004-05-17 08:16:26
    Temat: Re: Kanary a brak dokumentów
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "sqbi" <j...@...pl> napisał w wiadomości

    > W zwiazku z tym pytanie, od kiedy to kanar jest upowazniony do otrzymania
    > kompletnych danych osobowych kogo chce ?
    > od kiedy to policja ma prawo udzielac im takich informacji ???

    Od momentu wejścia do autobusu/tramwaju.

    Pozdr
    Leszek

  • 3. Data: 2004-05-17 08:25:39
    Od: kot_bury <k...@o...pl>

    > Od momentu wejścia do autobusu/tramwaju.

    a jeżlei do autobusu/tramwaju wchodzi nie ta osoba której dane są
    sprawdzane? :)

    pozdrawiam

    kot_bury

  • 4. Data: 2004-05-17 08:26:48
    Od: sqbi <j...@...pl>

    Dnia Mon, 17 May 2004 10:25:39 +0200, kot_bury <k...@o...pl> napisał:

    > a jeżlei do autobusu/tramwaju wchodzi nie ta osoba której dane są
    > sprawdzane? :)
    >
    > pozdrawiam
    >
    > kot_bury

    Dokladnie, skad policja wie ze kanar kogos ma ???
    ze ten ktos jest akurat w autobusie/tramwaju, a nie kanar poprostu chce
    czyjes dane.

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

  • 5. Data: 2004-05-17 08:27:26
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
    : Od momentu wejścia do autobusu/tramwaju.
    :

    ma parawo zobaczyc bilet i zobaczyc pieczatke na legitymacji i wiecej g.
    moze.

    P.

  • 6. Data: 2004-05-17 08:27:40
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "kot_bury" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a jeżlei do autobusu/tramwaju wchodzi nie ta osoba której dane są
    > sprawdzane? :)

    To co się stanie?

    Pozdr
    Leszek

  • 7. Data: 2004-05-17 08:30:51
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    > Dokladnie, skad policja wie ze kanar kogos ma ???
    > ze ten ktos jest akurat w autobusie/tramwaju, a nie kanar poprostu chce
    > czyjes dane.

    Pytałeś się dlaczego kanar ma możliwość sprawdzenia danych osobowych
    gapowicza-odpowiedziałem.
    Teraz "kompinujesz" : a co jeśli....
    A co jeśli policjant sprawdza dane pojazdu po to aby ustalić właściciela
    auta stojącego w komisie w celu jego kupna?
    Mam podać Twoje dane osobowe? Myślisz, że to jakaś wielka tajemnica?

    Pozdr
    Leszek

  • 8. Data: 2004-05-17 09:16:26
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...pl>

    Przemyslaw Rokicki <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał
> [...]

    > :
    >
    > ma parawo zobaczyc bilet i zobaczyc pieczatke na legitymacji i wiecej g.

    Prawo przewozowe stanowi, iż :
    Art. 33a. 1. Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona, legitymując się
    identyfikatorem umieszczonym w widocznym miejscu, może dokonywać kontroli
    dokumentów przewozu osób lub bagażu.

    2. Identyfikator, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać co najmniej
    następujące informacje:

    1) nazwę przewoźnika,

    2) numer identyfikacyjny osoby dokonującej kontroli dokumentów przewozu osób
    lub bagażu,

    3) zdjęcie kontrolującego,

    4) zakres upoważnienia,

    5) okres ważności,

    6) pieczęć i podpis wystawcy (przewoźnika).

    3. W razie stwierdzenia braku odpowiedniego dokumentu przewozu albo dokumentu
    uprawniającego do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego, przewoźnik lub osoba
    przez niego upoważniona powinni pobrać właściwą należność i opłatę dodatkową.

    4. Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona ma prawo:

    1) w razie odmowy zapłacenia należności - żądać okazania dokumentu
    umożliwiającego stwierdzenie tożsamości podróżnego,

    2) w razie odmowy zapłacenia należności i niemożności ustalenia tożsamości
    podróżnego - zwrócić się do funkcjonariusza Policji i innych organów
    porządkowych, które mają, zgodnie z przepisami prawa, uprawnienia do
    ustalania tożsamości osób, o podjęcie czynności zmierzających do ustalenia
    tożsamości podróżnego,

    3) w razie uzasadnionego podejrzenia, że dokument przewozu albo dokument
    uprawniający do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego jest podrobiony lub
    przerobiony - zatrzymać dokument za pokwitowaniem oraz przesłać go
    prokuratorowi lub Policji, z powiadomieniem wystawcy dokumentu.

    pzdr

    marek radwański

  • 9. Data: 2004-05-17 09:31:58
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał w wiadomości

    > ma parawo zobaczyc bilet i zobaczyc pieczatke na legitymacji i wiecej g.
    > moze.

    Nie podniecaj się swoja niewiedzą tylko przeczytaj post kol.Marka.

    Pozdr
    Lesze

  • 10. Data: 2004-05-17 09:38:02
    Od: "zgapa" <z...@n...org>

    > ma parawo zobaczyc bilet i zobaczyc pieczatke na legitymacji i wiecej g.
    > moze.

    moze zatrzymac pojaz w celu przyjazdu policji i sprawdzenia twojich danych
    osobowych, za co zaplacisz slono 1 slowem.
    2 w niektorych przypadkach robia ze sami zaprowadzajana komisariat - niewiem
    czy to moga, ale tak robia