  • Data: 2010-01-29 07:21:31
    Temat: Re: Kananary (a komunikacja)
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    pmlb pisze:

    > Metro jest diabelnie drogie, poza tym nie jedzie tam gdzie ty chcesz
    > jechac:)

    Autobus też niekoniecznie.

    > (jakos zawsze tak wlasnie bywa)
    > Metro jedzie gwiazdzisicie do centrum przy czym jest jedna nitka
    > okrazajaca do okola centrum.

    No widzisz, a właśnie większość kursów w godzinach szczytu to te do
    centrum i te z centrum, więc właśnie to metro przejmuje na siebie ten
    największy ruch.

    > I tak sie przewaznie sklada, ze do metra i z metra dojezdza sie
    > autobusami:) Tak wiec autobusy sa oblozone podwojnie, bo nie dosc, ze
    > "fani" busow to jeszcze ci co do metrem jezdza...

    Nie są. Wyobraź sobie, że w Polsce jak wsiadasz na krańcówce, też
    zazwyczaj nie jest pełne obłożenie, dopiero jadąc w kierunku centrum się
    zapełnia...

    > i wyobraz sobie, ze to dziala!

    Zgadza się, bo w miejscach, gdzie na przystanku wsiada 10 osób to nie
    problem, w centrum nierzadko do jednego pojazdu wsiada kilkadziesiąt osób.

    > Nie, niewystepuje - jest to ZAKAZANE! Jesli bus ma ok 100% (nikt nie
    > liczy pasazerow, wylcznie ocena kierowcy bo on odpowiada) kierowca nie
    > wezmie nikogo wiecej do autobusu.
    > Przewaznie w godzinach szczytu na danej lini potrafia i ze 3-4 sklady
    > wypuscic o tej samej porze (czesty przypadek na jednym przystanku dwa
    > autobusy tej samej lini)

    No właśnie, niestety - to nie działa w Polsce.
    1) to jest kosztowne, choć chyba nie tak jak dewastacja autobusów, więc
    może byłoby to dobre rozwiązanie
    2) brak jest buspasów, co powodowałoby tylko większy korek...

    > W Polsce przy przekroczeniu stanu... tak wyobrazam sobie:) MPK nie
    > wypusci wiecej busow bo koszty, koszty, koszty...

    Nie wypuści. Więcej - zdarzają się tak idiotyczne umowy, że MPK bardziej
    opłaci się nie jeździć niz jeździć, więc częściej będzie, że którys nie
    przyjedzie, niż będzie jakiś dodatkowy... Tu jest właśnie problem.

    > Przegubowce w Londynie to wyjatek, jak pisalem ja znam tylko dwie linie
    > (moze jest jeszcze ze dwie wiecej) glownie na trasach o szerokich
    > ulicach, bez ostrych zakretow. Wprowadzenie przeglubowaca mialo
    > wyeliminowac puszczanie po 4 sklady w jednym czasie (pojemniejszy), z
    > racji tego, ze przeglubowiec ma przewaznie 3 dzwi i jest bardzo dlugi
    > nie ma kierowca mozliwosci obslugi biletow.

    Widzisz, Po Polskich miastach dużo większy udział maja kursy
    przegubowców. Skoro nawet w tak zdyscyplinowanym Londynie sobie z tym
    poradzono w taki sposób, to chyba daje do myślenia?

    > Dlatego w tych autopbusach
    > sie nie sprzedaje biletow, natomiast! Na kazdym (z tego co pamietam
    > ewentulnie na wiekszosci) przystanku przeglubowca jest automat z
    > biletami!

    W Polsce też w niektórych pojazdach są automaty, więc to nic dziwnego.

    > W autobusach zwyklych z 2 dzwiami [...]

    Właśnie w Polsce autobusy z 2 drzwiami się nei sprawdziły i jeżdżą tylko
    na malo obleganych trasach. Autobus zazwyczaj ma 3 drzwi (krótki), bądż
    4 (przegubowy)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl