    From: "pmlb" <p...@d...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <hjmtlr$m1j$1@news.onet.pl> <hjmtri$m9f$1@news.onet.pl>
    <hjmukm$oto$1@news.onet.pl> <hjmvij$rll$1@news.onet.pl>
    <hjn5rm$d5l$1@news.onet.pl> <hjn680$e35$1@news.onet.pl>
    <hjnb2b$so0$1@news.onet.pl> <hjp4eu$va1$1@news.onet.pl>
    <hjp5dc$fvk$1@inews.gazeta.pl> <hjpiek$cif$1@news.onet.pl>
    <hjpij3$8mq$3@news.onet.pl> <ck08n.122824$Q36.23140@newsfe19.ams2>
    <hjq42t$dfv$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.1001281042170.464@quad>
    <1hz6w9xhtbws7.3r6gup62j2zg$.dlg@40tude.net> <hjs1f9$8rm$1@news.onet.pl>
    <kj4x50hhmmtf$.71605hlqhc6p.dlg@40tude.net> <hjs50a$l9a$1@news.onet.pl>
    Subject: Re: Kananary (a komunikacja)
    Date: Thu, 28 Jan 2010 17:13:58 -0000

    > 11 linii metra to o 10 wiecej niż w całej Polsce. Autobusy przegubowe w

    Metro jest diabelnie drogie, poza tym nie jedzie tam gdzie ty chcesz
    jechac:)
    (jakos zawsze tak wlasnie bywa)
    Metro jedzie gwiazdzisicie do centrum przy czym jest jedna nitka okrazajaca
    do okola centrum.
    I tak sie przewaznie sklada, ze do metra i z metra dojezdza sie autobusami:)
    Tak wiec autobusy sa oblozone podwojnie, bo nie dosc, ze "fani" busow to
    jeszcze ci co do metrem jezdza... i wyobraz sobie, ze to dziala!

    > Polsce jeżdżą w godzinach szczytu często zapełnione powyżej 100% (czyli
    > powyżej tego co masz na tabliczkach znamionowych), czy w Londynie jest to
    > częste, czy w ogóle występuje?

    Nie, niewystepuje - jest to ZAKAZANE! Jesli bus ma ok 100% (nikt nie liczy
    pasazerow, wylcznie ocena kierowcy bo on odpowiada) kierowca nie wezmie
    nikogo wiecej do autobusu.
    Przewaznie w godzinach szczytu na danej lini potrafia i ze 3-4 sklady
    wypuscic o tej samej porze (czesty przypadek na jednym przystanku dwa
    autobusy tej samej lini)

    > Brak możliwości przejścia od jednych drzwi do drugich - to Polska
    > codzienność... Więc jak sobie to wyobrażasz?

    W Polsce przy przekroczeniu stanu... tak wyobrazam sobie:) MPK nie wypusci
    wiecej busow bo koszty, koszty, koszty...

    > W Londynie zapewne podobnie jest na liniach obsługiwanych przez
    > przegubowce - stąd właśnie inne zasady postępowania.

    Przegubowce w Londynie to wyjatek, jak pisalem ja znam tylko dwie linie
    (moze jest jeszcze ze dwie wiecej) glownie na trasach o szerokich ulicach,
    bez ostrych zakretow. Wprowadzenie przeglubowaca mialo wyeliminowac
    puszczanie po 4 sklady w jednym czasie (pojemniejszy), z racji tego, ze
    przeglubowiec ma przewaznie 3 dzwi i jest bardzo dlugi nie ma kierowca
    mozliwosci obslugi biletow. Dlatego w tych autopbusach sie nie sprzedaje
    biletow, natomiast! Na kazdym (z tego co pamietam ewentulnie na wiekszosci)
    przystanku przeglubowca jest automat z biletami! Majac drobne nie masz
    problemu, masz gotowke czy karte - masz problem... piechota do nastepnego
    przystanku gdzie bedzie jakis sklep po drodze.
    Kontrole sa sporadyczne i sa prowadzone w parze z policja.

    tak na marginesie.
    W autobusach zwyklych z 2 dzwiami tez sa sporadyczne kontrole, zwlaszcza w
    liniach podwyzszonego ryzyka (chodzi o narkotyki) taka linia jest 220 w
    Londynie, ktora jedzie z murzynskiej dzielnicy, przez murzynska dzielnice o
    nazwie white city hehehe do murzynskiej dzielnicy po drugiej stronie Tamizy.
    Bardzo dzesto tam wpadaja kontrole.