  • 11. Data: 2006-08-06 12:55:08
    Temat: Re: Kamera
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.08.2006 w...@p...onet.pl <w...@p...onet.pl> napisał/a:
    > co to znaczy "o ile reklamowales z tytulu..."? to nie zadnego znaczenia, chyba
    > ze mowisz o instytucji rekojmi z kc.

    No jest jeszcze gwarancja...

    > wlasnie o takim pismie - "żądaniu" pisalem wczesniej. Wcale nie musi pisac w
    > pismie "reklamacayjnym", ze jesli uplynie 14 dni, to sprzedawca ma zrobic to i to.

    Ale Ty pisałeś o czymś PO terminie 14'to dniowym :)

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2006-08-06 17:35:22
    Od: w...@p...onet.pl

    > No jest jeszcze gwarancja...

    oczywiscie, ze jest, ale w zaden sposob nie moze ograniczac urawnien
    reklamujacego z wiadomej ustawy. Takze to nie ma najmniejszego znaczenia z
    jakiego tytulu reklamowal kamere. Jednym slowem - warunki gwarancyjne nie moga
    inaczej ksztaltowac "warunkow" niz przepisy ustawowe, czyli nie moga wydluzac
    14dniowego terminu, albo wprowadzac zastrzezen typu "w przypadku uznania
    reklamacji - reklamujacemu nie przysluguje wymiana sprzetu na nowy".
    Tym bardziej, ze zaden z przepisow nie narzuca na reklamujacego obowiazku
    zastrzegania z jakiego tytulu (czy z niezgodnosci z umowa, czy z jak to nazywasz
    - gwarancji) w momencie oddawania reklamowanego produktu do serwisu.

    > Ale Ty pisałeś o czymś PO terminie 14'to dniowym :)

    A Ty nie? Skoro oddal do serwisu, czeka 14 dni, po ich uplywie idzie czy wysyla
    do gwaranta pismo, iz w zwiazku z uznaniem reklamacji "z automatu" zada wymiany
    na nowy badz naprawy starego.

    pozdrawiam
    d.

  • 13. Data: 2006-08-06 23:00:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.08.2006 w...@p...onet.pl <w...@p...onet.pl> napisał/a:
    > oczywiscie, ze jest, ale w zaden sposob nie moze ograniczac urawnien
    > reklamujacego z wiadomej ustawy. Takze to nie ma najmniejszego znaczenia z

    Tak, ale ten brak ograniczenia wynika z tego, że zawsze możesz reklamować
    z tyt. niezgodności a nie, że umowa gwarancja ma być ukształtowana tak, że
    odpowiada ustaleniom ustawowym dotyczącym niezgodności. W szczególności
    nie muszą obowiązywać jakiekolwiek terminy typu 14dniowy (o czym dalej
    pisałeś) i z reguły nie obowiązują. Generalnie gwarancja to dobrowolne
    zobowiązanie gwaranta odpowiadające jego widzimisie i nic poza tym.
    Dlatego owszem, jest bardzo istotne z tyt. czego się reklamuje :)

    > A Ty nie? Skoro oddal do serwisu, czeka 14 dni, po ich uplywie idzie czy wysyla

    No nie o stawianiu żądań reklamacyjnych. Zreszt nie ważne, pewnie się nie
    zrozumieliśmy.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2006-08-07 06:36:48
    Od: w...@p...onet.pl

    > Tak, ale ten brak ograniczenia wynika z tego, że zawsze możesz reklamować
    > z tyt. niezgodności a nie, że umowa gwarancja ma być ukształtowana tak, że
    > odpowiada ustaleniom ustawowym dotyczącym niezgodności.

    oj chyba nie

> [...]
    > zobowiązanie gwaranta odpowiadające jego widzimisie i nic poza tym.
    > Dlatego owszem, jest bardzo istotne z tyt. czego się reklamuje :)

    czyli w praktyce nie rozni sie niczym, skoro z uprawnien ustawowych mozesz
    skorzystac zawsze. Dodatkowo - pokaz mi przepis, zgodnie z ktorym np. oddajac
    cos do sewrisu ***musze*** sie zadeklarowac, czy korzystam z ustawy
    (niezgodnosci z umowa) czy warunkow gwarancyjnych (ktore przewaznie sa w
    stosunku do uprawnien ustawowych znacznie mniej korzystne...a byc takie imo [i
    zgdonie z doktryna i zapisami ustawowymi] nie moga).

    pozdrawiam
    d.

  • 15. Data: 2006-08-07 09:48:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.08.2006 w...@p...onet.pl <w...@p...onet.pl> napisał/a:

    > oj chyba nie

    Założymy się? :)

    > czyli w praktyce nie rozni sie niczym, skoro z uprawnien ustawowych mozesz

    Zawsze nie oznacza tu równocześnie.

    > skorzystac zawsze. Dodatkowo - pokaz mi przepis, zgodnie z ktorym np. oddajac
    > cos do sewrisu ***musze*** sie zadeklarowac, czy korzystam z ustawy

    Jasne że nie ma takiego przepisu ale to w interesie konsumenta jest ta
    deklaracja.

    > (niezgodnosci z umowa) czy warunkow gwarancyjnych (ktore przewaznie sa w
    > stosunku do uprawnien ustawowych znacznie mniej korzystne...a byc takie imo [i
    > zgdonie z doktryna i zapisami ustawowymi] nie moga).

    Przecież nikt Ci nie każe korzystać z gwarancji.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2006-08-07 10:19:15
    Od: w...@p...onet.pl

    > Założymy się? :)

    chetnie, zwlaszcza w swietle komentarza do wiadomej ustawy, cytowanego juz
    przeze mnie w innym watku:
    Co wiecej - doktryna na ten temat (do art. 13.4):
    2. Oprócz wymienionych wyżej informacji, których zawarcie w dokumencie
    gwarancyjnym ma stanowić ułatwienie dla kupującego w dochodzeniu jego uprawnień
    gwarancyjnych, ustawa wprowadza obowiązek zastrzeżenia, którego celem jest
    niedopuszczenie do sytuacji wprowadzenia nabywcy w błąd co do przysługujących mu
    uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową, a zatem zapobiegnięcie wywołania
    przekonania o wyłączeniu ww. uprawnień poprzez udzieloną gwarancję.
    [...]Treść przedmiotowego zastrzeżenia wynika także z postanowienia art. 11
    ustawy, który zabrania ograniczenia bądź wyłączenia uprawnień przysługujących
    nabywcy z tytułu niezgodności towaru z umową, co dotyczy także treści
    oświadczenia gwarancyjnego, *****które w żaden sposób nie może pogarszać pozycji
    prawnej kupującego, tj. poprzez eliminację bądź modyfikację uprawnień
    wynikających z ustawy ze względu na niezgodność towaru z umową bądź chociażby
    wpływ na kolejność dochodzenia roszczeń w konkurencji z wynikającymi z
    gwarancji*****. Ustawowy wymóg wprowadzenia przedmiotowego zastrzeżenia,
    podobnie jak wskazanego w zdaniu pierwszym art. 13 ust. 4, ma walor informacyjny
    dla kupującego, do którego winien należeć wybór uprawnienia i jego realizacji
    pomiędzy wynikającymi z gwarancji bądź niezgodności towaru z umową.

    > Zawsze nie oznacza tu równocześnie.

    > Jasne że nie ma takiego przepisu ale to w interesie konsumenta jest ta
    > deklaracja.

    w interesie konsumenta? Bo inaczej co?
    Jesli ta deklaracja, tak jak mowisz, miala by kolosalne (skutkowe) znaczenie, to
    ustawa wymagalaby od konsumenta zlozenia takiej deklaracji.

    > Przecież nikt Ci nie każe korzystać z gwarancji.

    Ale zdaje sie probujesz wykazac, że jezeli przyniose cos do serwisu i powiem
    tylko "nie dziala, zrobcie cos z tym" to sprzedawca bedzie dzialal na podstawie
    jakis warunkow gwarancyjnych, ktore sa mniej korzystne niz ustawowe warunki i
    terminy. Aaajt?

    pozdrawiam
    d.

  • 17. Data: 2006-08-07 10:42:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > wpływ na kolejność dochodzenia roszczeń w konkurencji z wynikającymi z

    I oznacza to tylko tyle, że gwarancja nie może pogarszać warunków ochrony
    ustawowej z tyt. niezgodności a nie że ma oferować co najmniej tak dobre
    warunki jak "niezgodność". Inaczej mówiąc nie możesz wyłączyć w gwarancji
    uprawnień wynikających z niezgodności. No przecież to stoi jak wół w
    cytowanym fragmencie.
    To o co chcesz się założyć? :)

    > w interesie konsumenta? Bo inaczej co?
    > Jesli ta deklaracja, tak jak mowisz, miala by kolosalne (skutkowe) znaczenie, to
    > ustawa wymagalaby od konsumenta zlozenia takiej deklaracji.

    Skąd taki pomysł?

> [...]
    > jakis warunkow gwarancyjnych, ktore sa mniej korzystne niz ustawowe warunki i

    Uhm. Może się jak najbardziej zdarzyć.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2006-08-07 11:34:51
    Od: w...@p...onet.pl

    > I oznacza to tylko tyle, że gwarancja nie może pogarszać warunków ochrony
    > ustawowej z tyt. niezgodności

    a nie o tym wlasnie mowimy?

> [...]
    > warunki jak "niezgodność". Inaczej mówiąc nie możesz wyłączyć w gwarancji
    > uprawnień wynikających z niezgodności. No przecież to stoi jak wół w

    skoro nie moze pogarszac i jednoczesnie, jak piszesz, nie ma oferowac conajmniej
    tak dobrych jak ustawa...to?

    dobrze zalozmy sie, ale co ma byc przedmiotem zakladu, bo zdaje sie, ze o jakis
    2 roznych rzeczach rozmawiamy ;)

    > Skąd taki pomysł?

    geeez. Sam napisales powyzej "jasne ze nie ma takiego przepisu ale to w
    interesie konsumenta jest ta deklaracja" ! hint - wlasnie stad taki pomysl.

    > Uhm. Może się jak najbardziej zdarzyć.

    na podstawie czego?!? Zlituj sie i moze rzuc jakims przepisem, bo z takimi
    argumentami ciezko dyskutowac.

    albo wiesz co...poddaje sie ;) ile mozna powtarzac o samo.

    pozdrawiam
    d.

  • 19. Data: 2006-08-07 13:53:45
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    mi w media markcie probowali wmuwic ze niezgodnosc towaru z umowa obowiazuje
    7 dni od kupna, potem juz tylko gwarancja na ich warunkach

  • 20. Data: 2006-08-07 17:06:04
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    PPB napisał(a):
    > Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej w art. 8 pkt 3 mówi,
    > że 'Jeżeli sprzedawca, który otrzymał
    > od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego
    > żądania w terminie 14 dni, uważa się, że
    > uznał je za uzasadnione.' Czy na podstawie faktu, że termin ten został
    > przekroczony, można zażądać od sprzedawcy
    > zwrotu kwoty za kamerę (odstąpienie od umowy - art. 8 pkt 4), czy też nie ma
    > szans w ewentualnej rozprawie przed
    > sądem, bo sprzedawca wykaże, że sprzęt nie jest niezgodny z umową w
    > rozumieniu art. 8 pkt 1?

    a jakie żądanie zgłosiłeś?

    KG