  • 1. Data: 2004-05-26 21:37:05
    Temat: KRS pytania
    Od: "J." <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witam i pytam:-) :

    - kto może wyciagnac z Sadu odpis KRS (czy kazda osoba fizyczna ? czy tylko
    okreslone osoby uprawnione do tego ?
    - czy w KRSie wystepuja informacje odnosnie aktualnego konta bankowego ?
    (jesli nie, to skad mam je wziac...chodzi o dluznika ktory nie chce podac konta)

    pozdrawiam,
    J.

  • 2. Data: 2004-05-26 22:58:31
    Temat: Re: KRS pytania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "J." <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > - kto może wyciagnac z Sadu odpis KRS (czy kazda osoba fizyczna ? czy
    tylko
    > okreslone osoby uprawnione do tego ?

    Każda osoba. To są jawne dane.

    > - czy w KRSie wystepuja informacje odnosnie aktualnego konta bankowego ?

    Nie ma tam takich danych.

    > (jesli nie, to skad mam je wziac...chodzi o dluznika ktory nie chce
    podac konta)

    Konto bankowe jest podane w Urzędzie Skarbowym, ale chroni je tajemnica
    skarbowa. Przyznam, że nie mam pomysłu, jak go wyciągnąć formalnie. Pewnie
    wniosek do sądu, bo sąd może uchylić tajemnicę. A nie prościej zadzwonić
    do tej firmy, przedstawić się jako kontrahent i poprosić o podanie, bo
    chcesz im za fakturę zapłacić? Albo coś innego wymyślić i to operacyjnie
    ustalić. Ale mogą mieć kilka kont.

  • 3. Data: 2004-05-27 05:20:31
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 26 May 2004 21:37:05 +0000 (UTC), J. naskrobał(a):

    > witam i pytam:-) :
    >
    > - kto może wyciagnac z Sadu odpis KRS (czy kazda osoba fizyczna ? czy tylko
    > okreslone osoby uprawnione do tego ?

    każdy

    > - czy w KRSie wystepuja informacje odnosnie aktualnego konta bankowego ?
    > (jesli nie, to skad mam je wziac...chodzi o dluznika ktory nie chce podac konta)

    nie. Na ich fakturach powinno być konto.

    --
    www.grid.org
    l...@a...pl

  • 4. Data: 2004-05-27 06:40:06
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Wed, 26 May 2004 21:37:05 +0000 (UTC), J. naskrobał(a):

    > każdy

    wynika to z tego, że zgodnie z ustawą, rejestr przedsiębiorców jest jawny,
    rejestr spółek i wszystko co jest w KRS w tzw. wniosku rejestracyjnym jest
    jawne; każda osoba o pełnej zdolności do czynności prawnych może iść i
    przeglądać rejestr bez ograniczeń (w czytelni), a także zapłacić parę PLN i
    uzyskać wypis.
    Także gminny rejestr osób prowadzących działalność gospodarczą jest jawny, a
    dane osobowe w nim zawarte, z mocy ustawy są wyłączone spod ochrony.

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów]
    http://kw1618.w.interia.pl/popr_form_pyt_i_odp.htm

  • 5. Data: 2004-05-28 08:36:57
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

> [...]
    > jawne; każda osoba o pełnej zdolności do czynności prawnych może iść i
    > przeglądać rejestr bez ograniczeń (w czytelni), a także zapłacić parę PLN

    I trzeba dodac, ze tylko rejestr przedsiebiorcow jest jawny i kazdy moze go
    przegladac, bo juz rejestr stowarzyszen itd. jawny nie jest, a dane
    udostapnia sie wylacznie po uzyskaniu zgody przewodniczacego wydzialu na
    wniosek zainteresowanego.
    JG