  • 1. Data: 2004-03-26 15:10:16
    Temat: KOSZTY STAWIENNICTWA...
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Witam PT Grupowiczow,

    Szukam w orzecznictwie, ale jeszcze nie znalazlem. Pytanie jest takie: czy
    sad za koszt stawiennictwa swiadka wezwanego na proces moze uznac koszty
    jego przyjazdu z zagranicy, jesli swiadek musial skrocic czas swego
    zamierzonego pobytu specjalnie z powodu wezwania (a o wezwaniu dowiedzial
    sie juz przebywajac za granica)?

    Bardzo prosze o konkrety...

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 2. Data: 2004-03-26 15:25:13
    Temat: Re: KOSZTY STAWIENNICTWA...
    Od: "Beata " <b...@g...pl>

    Prefix <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał(a):

> [...]
    > jego przyjazdu z zagranicy, jesli swiadek musial skrocic czas swego
    > zamierzonego pobytu specjalnie z powodu wezwania (a o wezwaniu dowiedzial

    Może to nie konkret, ale moim zdaniem taki koszt jest uzasadniony.
    Zwłaszcza, jeśli sąd wiedział, że świadek przebywa za granicą, a mimo to nie
    odroczył rozprawy ani strony nie zrezynowały z tego dowodu. A jeśli nie
    wiedział, to może nalezałoby się zastanowić, czy nie byłoby celowe
    poinformowanie o tym sądu i odroczenie rozprawy??
    Ja też czekam na konkrety.
    B.

  • 3. Data: 2004-03-26 15:28:05
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Beata " <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiedział, to może nalezałoby się zastanowić, czy nie byłoby celowe
    > poinformowanie o tym sądu i odroczenie rozprawy??

    No wlasnie, tez mam podobna opinie, ale domaganie sie o zwrot TAAAAKICH
    kosztow byloby latwiejsze, gdyby sie mozna bylo podeprzec jakims kwitem w
    podobnej sprawie...

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 4. Data: 2004-03-26 15:46:05
    Od: "Beata " <b...@g...pl>

> [...]

    > No wlasnie, tez mam podobna opinie, ale domaganie sie o zwrot TAAAAKICH
    > kosztow byloby latwiejsze, gdyby sie mozna bylo podeprzec jakims kwitem w

    Znalazłam to:
    wyrok Sądu Apelacyjnego w Lublinie z 10 maja 1994 roku, sygn. akt II AKz
    106/94, OSA 1995/2/10

    teza brzmi:
    Zwrot faktycznie poniesionych kosztów podróży należy się świadkowi na
    zasadach określonych w art. 3 dekretu z dnia 26 października 1950 r. o
    należnościach świadków, biegłych i stron w postępowaniu sądowym, niezależnie
    od tego, czy przybył on do sądu z miejscowości położonej w kraju, czy też za
    granicą, o ile stawiennictwo nastąpiło w wyniku wezwania przez sąd.

  • 5. Data: 2004-03-27 08:24:41
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

> [...]
    za
    > granicą, o ile stawiennictwo nastąpiło w wyniku wezwania przez sąd.

    WIELKIE DZIEKI:-))))

    --
    pozdrawiam:-) Marek