  • 1. Data: 2004-03-26 13:02:23
    Temat: Artykuł - wystawienie w Internecie
    Od: "Agata Rabska" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    ja w takiej sprawie.
    Pracuję w wydawnictwie, jako redaktor jednego z pism. Dwa miesiące temu w
    czasopiśmie został opublikowany mój artykuł. Chciałabym teraz wystawić go w
    internecie, na stronie grupy osób, z ktora wspolpracuje prywatnie.
    Czy moge to zrobic? Oczywiscie podam gdzie ten artykul byl wydrukowany i kiedy.
    Znalazlam, ze w prawie autorskim w Rozdziale 3, arutkul 31, ze "Wolno
    nieodpłatnie wykonywać publicznie opublikowane utwory literackie, muzyczne i
    słowno-muzyczne, jeżeli nie łączy się z tym osiąganie korzyści majątkowych."
    Strona jest ogolnie dostepna, nie trzeba placic za jej korzystanie, a ja nie
    otrzymam za to zadnego wynagrodzenia.

    Czy moge to zrobic?

  • 2. Data: 2004-03-26 14:46:24
    Temat: Re: Artykuł - wystawienie w Internecie
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Agata Rabska" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    majątkowych."
    > Strona jest ogolnie dostepna, nie trzeba placic za jej korzystanie, a ja

    To zalezy, czy jest to tzw. utwor pracowniczy, tj. utwor powstaly w ramach
    obowiazku pracy. Jesli jest, wymagana jest takze zgoda pracodawcy, chyba ze
    w umowie o prace (lub w innej umowie) masz zapis dot. wykorzystania utworu
    na innym polu eksploatacji, bo internet jest odrebnym polem eksploatacji.
    Przeczytaj sobie art. 12 ust.1 - umowa z pracodawca. Jesli masz zgode (na
    pismie i ze nieodplatnie) to mozesz dalej nie czytac. Jesli nie masz,
    najpierw sprawdz umowe o prace i zakres obowiazkow (w zakresie dot. Twojej
    tworczosci)

    Przepis, ktory cytujesz ma zastosowanie do m.in. "utworow literackich (..)
    w szczegolnosci do okazjonalnego wykonywania na zywo". Pojawiaja sie tu
    pytania:
    - czy Twoj utwor jest utworem literackim?
    - czy umieszczenie go na stronie internetowej jest "okazjonalnym wykonaniem
    na zywo"?

    W mojej ocenie co do pytania pierwszego - nie wiem, bo nie czytalem, ale nie
    sadze:-)
    co do drugiego - nie jest, istotne jest tez, jaki charakter ma witryny, czy
    nie jest to np. komercja.

    W sumie - jak podasz wiecej szczegolow, odpowiem bardziej konkretnie...

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 3. Data: 2004-03-27 00:36:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c419kv$gd5$1@inews.gazeta.pl>, Agata Rabska wrote:
> [...]
    > Strona jest ogolnie dostepna, nie trzeba placic za jej korzystanie, a ja nie

    Wykonywac, to np. zaspiewac lub tu odczytac. To co Ty chcesz zrobic to
    opublikowac/wtornie rozpowszechnic.

    Jesli artykul powstal w ramach Twojego stosunku pracy to MZ musisz miec
    na to zgode pracodawcy (do niego naleza prawa majatkowe).

    --
    Marcin