  • Data: 2003-04-20 12:49:09
    Temat: Re: KARA oślepienia
    Od: "pix" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja osobiscie rowniez bylem pare razy pokrzywdzony przestepstwem
    > i fatycznie odzywa sie chec odwetu. Tylko, ze wiadomym jest, ze zemsta
    > daje satysfakcje na b. krotko i nie naprawia wyrzadzonej szkody.

    Nie chodzi o zemstę tylko o efekt odstraszający i o to, żeby
    przestępstwo po prostu się nie opłacało.
    Nieuchronna i dolegliwa kara to najlepszy sposób na bandziorów.

    > A powinno bo jako spoleczenstwo jestesmy odpowiedzalni
    > za "krzywdy" ktore prawdopodobnie spowodowaly ze dana osoba
    > "zdecydowala" sie na przestepstwo. (..)

    No patrz - a mnie się wydawało, że tego typu "poprawne politycznie"
    teorie już wyszły z mody i zostały skompromitowane przez samo zycie.
    Praktyka dowodzi, że pobłażanie przęstępstwom prowadzi jedynie do
    coraz większego rozzuchwalenia, gdyż nic tak nie ośmiela jak właśnie
    faktyczna bezkarność.
    My w polskim zaścianku jesteśmy jednak bardzo opóźnieni w stosunku
    do światowych trendów i praktyka "zera tolerancji" zawita do nas zapewne
    dopiero za ładnych parę lat.

    > Oczywiście to nieuchronność kary a nie jej wymiar może odstraszyć.

    Odstrasza zarówno nieuchronność jak i wymiar.
    Chyba nie wierzysz w to, że popularne u nas kary w zawieszeniu albo
    o śmiesznie niskim wymiarze jakiegokogokolwiek bandytę odstraszą ;-))

    > Moim zdaniem nie jest to genialny pomyśl. Złodziej powinien
    > przede wszystkim naprawić szkodę. Zostać ukarany (raczej łagodnie
    > chyba ze to już kolejny taki przypadek spowodowany niskimi pobudkami).
    > I na koniec powinien otrzymać _pomoc_ (jeśli jest to potrzebne)
    > aby w przyszłości potrafił (bo zakładam ze chce) inaczej, zgodnie
    > z prawem i uczciwością zaspakajać swoje potrzeby.

    O sancta simplicitas!
    Mam nadzieję, że nie szykujesz się na jakiegoś sędziego :-))

    Pix