  • Data: 2002-06-13 13:50:01
    Temat: Re: Jestem ubezpieczona....
    Od: Gerard <g...@a...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    Jaszyn napisał(a):
    > O! I o to chodzi :-) Ludzie nie czytają przy zawieraniu umowy ubezpieczenia
    > Ogólnych Warunków, nie pytają agenta o wszelkie niejasności (a tych
    > zazwyczaj w OWU jest baardzo dużo, szczególnie dla laika), a potem
    > narzekają, że firmy ubezpieczeniowe to złodzieje i nie chcą im wypłacić
    > roszczenia.

    Rzeczywiście. I niestety, często dotyczy to również agentów :( Przykład
    z życia:
    Kandydat na agenta ubezpieczeniowego chwali się na szkoleniu,
    ile już sprzedał polis. Jest tego dosyć sporo. Na tym samym szkoleniu
    okazuje się, że ten kandydat nawet nie przeczytał OWU oferowanego
    przez siebie ubezpieczenia. Kandydat ten dwukrotnie podchodził do
    egzaminu na agenta i za każdym razem oblewał (kto zna pytania, ten
    wie, że nie są trudne).
    Drugi przykład. Agent dosyć doświadczony, mający już pod sobą
    dosyć prężnie działającą strukturę, rozmawia z klientką o możliwościach
    związanych z indeksacją. Niestety, udziela informacji nieprawdziwych,
    przez co łatwo może narazić klientkę na straty. W późniejszej rozmowie
    z tym agentem "sam na sam" okazuje się, że po prostu nie znał odpowiedniego
    fragmentu OWU, więc "z głowy" opisał rozwiązanie korzystniejsze dla
    klientki. Niestety, nieistniejące.
    Przepraszam za ogólniki, ale nazwy firm, w których pracowali ci
    agenci oraz oferowanych przez nich produktów nie mają tu znaczenia.
    Chodzi o zasadę rzetelności informacji, której niestety wielu
    agentów nie przestrzega po prostu przez własną niewiedzę. A inni
    ze względu na prywatę (zyski z "droższej" polisy). I nie mam zamiaru
    tym sposobem wywoływać dyskusji o tym, czy istnieją tylko "źli"
    agenci :) Chciałem jedynie wskazać, że nawet jeśli klient jest
    zainteresowany OWU i chce wyjaśnić swoje wątpliwości, to nie zawsze
    agent udzieli rzetelnej odpowiedzi :( A cierpi na tym klient.

    Pozdrawiam,
    Gerard

    --
    Idziesz przez świat i światu dajesz kształt przez Twoje czyny.
    Spójrz w świat, we świata kształt, a ujrzysz Twoje winy.