  • Data: 2002-06-13 07:58:11
    Temat: Re: Jestem ubezpieczona....
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org> szukaj wiadomości tego autora

    Gerard napisał(a) w wiadomości: ...

    >A tu się nie zgodzę. W trzecim filarze jest bardzo dużo ofert polis na
    >życie i dożycie, do których można dokupić dodatkowe pakiety (również
    >świadczenia w przypadku niektórych operacji).

    Zasadniczo ubezpieczenia emerytalne to jeszcze nie jest trzeci filar wg
    ustawy, ale nie wazne. Faktem jest, ze wiele firm ubezpieczeniowych w OWU
    swoich produktów emerytalnych ma ubezpieczenie od ryzyka poważnego
    zachorowania, pobytu w szpitalu itp. To zalezy tylko od firmy. Jednak
    zazwyczaj w typowych produktach emerytalnych jest ograniczony zakres ryzyk,
    aby jak największa część składki mogła być kapitałową, a nie przeznaczoną na
    ochrone. No chyba że Bożena ma wykupione ubezpieczenie z wbudowanym
    funduszem inwestycyjnym, co jest powszechnie mylone (zresztą zazwyczaj przez
    samych agentów) z typowymi produktami ubezpieczen emerytalnych i ma szeroki
    zakres ochrony ubezpieczeniowej.

    >Najlepsza rada. Wszystko powinno tam być dokładnie opisane.

    O! I o to chodzi :-) Ludzie nie czytają przy zawieraniu umowy ubezpieczenia
    Ogólnych Warunków, nie pytają agenta o wszelkie niejasności (a tych
    zazwyczaj w OWU jest baardzo dużo, szczególnie dla laika), a potem
    narzekają, że firmy ubezpieczeniowe to złodzieje i nie chcą im wypłacić
    roszczenia.

    --
    Pozdrawiam, Mariusz "Jaszyn" Łukasz