    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jazda konno pod wplywem alkoholu
    Date: Tue, 2 Dec 2008 21:14:57 +0100

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:gh40t0$21t$1@achot.icm.edu.pl...
    > Podciagniecie konia pod definicje ustawowa "pojazdu" (jest w prawie o
    > ruchu drogowym) jest raczej karkolomne. Zatem w mojej ocenie zostaje
    > tylko art. 86 kw, bo on nie mowi o pojezdzie i bardziej rozluznia
    > znamiona czynu w ten sposob, iz wiecej mozliwych do wyobrazenia stanow
    > zagrozenia na jezdni pod nie podpada.
    > Zas. art 97 kw odpada skoro znajduje zastosowanie przepis "bardziej
    > konkretny" jakim jest art 86 kw.

    Nie zgodzę się z Tobą. Skoro ustawodawca uważa jadącego wierzchem za
    kierującego, to normalną rzeczą jest przyjęcie, że kieruje on pojazdem.
    Art. 86 dotyczy innych, niż kierujący uczestników ruchu moim zdaniem. czyli
    przykładowo pieszego, który może stworzyć zagrożenie ruch. Przepis ten jest
    na tyle pojemny, że sprawcą nawet nie musi być uczestnik ruchu. Wszak
    zagrożenie dla ruchu może stworzyć osoba ustawiająca na drodze jakąś
    przeszkodę.