  • 1. Data: 2009-09-04 15:31:38
    Temat: Jaki jest dozwolony uzytek własny mapy z zasobu geodezyjnego i kartograficznego
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    sytuacja jest następująca:

    Kupiłem w Urzędzie Marszałkowskim (WODGiK) mapę cyfrową będącą
    elementem wojewódzkiego zasobu geograficznego i kartograficznego. Mapa
    ma postać cyfrowej bazy danych. Przy zakupie podpisałem oświadczenie,
    że będę to wykorzystywać wyłącznie na potrzeby własne, zgodnie z art.
    18 prawa geodezyjnego i kartograficznego.

    Korzystając z tych danych zrobiłem własną mapę turystyczną. Moja mapa
    nadal ma postać cyfrowej bazy danych, mój wkłąd to selekcja
    informacji, konwersja formatu danych i zaprojektowane elementów
    graficznych do wizualizacji mapy.

    Pytania:
    Jak wygląda dozwolony zakres użytkownia mojej mapy?

    W szczególności:
    - Czy moja mapa nadal jest państwowym zasobem kartograficznym?
    - Czy mogę moją mapę udostępnić znajomym, analogicznie jak to jest w
    przypadku dozwolonego użytku utworów chronionych prawem autorskim?
    - Czy mogę fragmenty mojej mapy (wizualizacje) prezentować na mojej
    stronie www, np. tak jak zezwala ustawa o ochronie baz danych w
    odniesieniu do nieistotnej części bazy?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 2. Data: 2009-09-04 21:12:59
    Od: "matusm" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Popowski" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - Czy mogę fragmenty mojej mapy (wizualizacje) prezentować na mojej
    > stronie www, np. tak jak zezwala ustawa o ochronie baz danych w

    Sam sobie napisales "Przy zakupie podpisałem oświadczenie,
    > że będę to wykorzystywać wyłącznie na potrzeby własne, zgodnie z art.
    > 18 prawa geodezyjnego i kartograficznego."""

    a wiec mozesz sobie mape wlozyc tylko we wlasne buty

    co do reszty to zapytaj o zmiane uzytkowania mapy i podpisania nowej umowy

    --
    Pozdrowienia
    matusm

  • 3. Data: 2009-09-05 09:42:43
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Fri, 4 Sep 2009 23:12:59 +0200, "matusm" <m...@p...onet.pl>
    pisze:

    >Użytkownik "Andrzej Popowski" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    >Sam sobie napisales "Przy zakupie podpisałem oświadczenie,

    Mógłbyś uzasadnić z jakich artykułów prawa geodezyjnego czy innych
    przepisów to wynika? Pytam, bo lektura ustawy nie daje mi
    jednoznacznych odpowiedzi na pytania, które sformułowałem.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 4. Data: 2009-09-05 13:18:50
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > - Czy mogę fragmenty mojej mapy (wizualizacje) prezentować na mojej
    > stronie www, np. tak jak zezwala ustawa o ochronie baz danych w

    A w jakim stopniu Twoja mapa jest kopią oryginalnej? Być może oryginał jest
    tylko źródłem twojego dzieła?
    Pozdrawiam
    PawelT

  • 5. Data: 2009-09-05 16:22:12
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Sat, 5 Sep 2009 15:18:50 +0200, "pt" <p...@p...onet.pl> pisze:

    >A w jakim stopniu Twoja mapa jest kopią oryginalnej? Być może oryginał jest
    >tylko źródłem twojego dzieła?

    To jest coś w rodzaju tłumaczenia mapy z jednego systemu na drugi.
    Moja mapa zawiera pewnie z 70% informacji oryginału, trochę
    zmienionych ale nadal opisujących te same obiekty geograficzne.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 6. Data: 2009-09-06 19:06:38
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Moja mapa zawiera pewnie z 70% informacji oryginału, trochę
    > zmienionych ale nadal opisujących te same obiekty geograficzne.

    Chyba jednak musisz się dogadać z WODGiK, prawo autorskie nie zostawia
    jakiegoś pola do działania:

    Pozdrawiam
    PawelT

  • 7. Data: 2009-09-06 20:03:29
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Sun, 6 Sep 2009 21:06:38 +0200, "pt" <p...@p...onet.pl> pisze:

    >Chyba jednak musisz się dogadać z WODGiK, prawo autorskie nie zostawia
    >jakiegoś pola do działania:

    Prawdę mówiąc nie widzę tu związku z prawem autorskim. Co masz na
    myśli?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 8. Data: 2009-09-06 20:37:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-04, Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > graficznych do wizualizacji mapy.
    >
    > Pytania:
    > Jak wygląda dozwolony zakres użytkownia mojej mapy?

    MZ nie wygląda. Przyznam bez bicia, że nie chce mi się czytać ustawy
    Prawo Geodezyjne i Kartograficzne, ale jeśli nie wynika z niej nic
    szczególnego w zakresie ochrony zasobów kartograficznych o charakterze
    bazodanowym, to to co zwobiłeś jest już naruszeniem ustawy o Ochronie
    Baz Danych. Reszta zagadnień jest wtórna.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2009-09-07 02:04:23
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Mon, 7 Sep 2009 04:37:18 +0800, Marcin Debowski
    <a...@I...ml1.net> pisze:

> [...]
    >bazodanowym, to to co zwobiłeś jest już naruszeniem ustawy o Ochronie
    >Baz Danych. Reszta zagadnień jest wtórna.

    Moim zdaniem wykorzystałem bazę danych do własnych potrzeb :-)

    A mógłbym prosić o sprecyzowanie, które artykuły ustawy Twoim zdaniem
    mogłyby mieć zastosowanie?
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 10. Data: 2009-09-07 03:33:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-07, Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Moim zdaniem wykorzystałem bazę danych do własnych potrzeb :-)
    >
    > A mógłbym prosić o sprecyzowanie, które artykuły ustawy Twoim zdaniem
    > mogłyby mieć zastosowanie?

    Po prostu nie spełniasz MZ warunków uzytku dozwolonego (art. 8): o ile
    dobrze zrozumiałem, wykorzystałeś istotna część bazy, która ma formę
    elektroniczna.

    --
    Marcin