  • 1. Data: 2009-09-04 08:49:18
    Temat: przekształcenie spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu w odrębną własność - termin
    Od: Anna <a...@i...net>

    Z tego co się wstępnie zorientowałam to przepisy na podstawie których
    można w miarę bez kosztowo przekształcić spółdzielcze własnościowe prawo
    do lokalu w odrębną własność przestaną obowiązywać z końcem roku.

    W takim razie aby skorzystać z tej opcji, wystarczy złożyć wniosek przed
    31 grudnia, czy cała procedura musi zostać ukończona w tym terminie? -
    czyli np. złoże wniosek w listopadzie, sprawa się dziwnym trafem
    przeciągnie do nowego roku i wtedy nie będzie możliwe przekształcenie na
    obecnych warunkach.

    Czy takie przekształcenie będzie stanowiło problem dla banku w momencie,
    gdy będzie czekał na wpis do KW z ustanowieniem hipoteki? Jakby nie
    patrzeć coś na czym będzie chciał ustanowić hipotekę (spółdzielcze
    własnościowe prawo do lokalu) przestanie istnieć. Czy wtedy wtedy
    hipoteka zostanie automatycznie ustanowiona na wyodrębnionej własności?

  • 2. Data: 2009-09-04 13:03:22
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Z tego co się wstępnie zorientowałam to przepisy na podstawie których
    > można w miarę bez kosztowo przekształcić spółdzielcze własnościowe prawo
    > do lokalu w odrębną własność przestaną obowiązywać z końcem roku.

    Przecież jedyny koszt to akt notarialny. Chyba mylisz z prawem lokatorskim.