eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak wygląda egzekwowalność "nieprawomocnej" decyzji o likwidacji spółki? [Dziennik Wschodni] › Re: Jak wygląda egzekwowalność "nieprawomocnej" decyzji o likwidacji spółki? [Dziennik Wschodni]
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak wygląda egzekwowalność "nieprawomocnej" decyzji o likwidacji
    spółki? [Dziennik Wschodni]
    Date: Sun, 28 Feb 2021 16:04:17 +0100 (CET)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > było znać dokładnie sytuację. Bo może likwidator ma już pomysł na
    > sprzedaż gazety innemu podmiotowi, który zmieni redaktora naczelnego i
    > kilku dziennikarzy, a pismo bedzie działać dalej. Nie wykluczone, ze
    > stąd wynikł problem, że 27% właścicieli było zadowolonych z obecnej
    > redakcji, a 73% nie :-)

    > Pewnie się bali, że co cenniejsze rzeczy wyniosą, albo w inny sposób
    > będą sabotować pismo. Nazxywa się to "wymiana krwi".

    > Jak pisałem, pismo samo w sobie stanowi wartość i zmiana właściciela
    > niekoniecznie musi spowodować jego likwidację.

    Ależ "problem" sprowadzał się do tego że AFAIR główny właściciel miał
    73% a 8 dziennikarzy tego pisma pozostałe 27%, zaś do powołania zarządu
    potrzeba było 75%. Zakładasz że tych 8 bojowników po dwóch latach walki
    w jeden dzień przeszłoby do współpracy? To niby możliwe ale jakoś nie
    postawiłbym na to że to najbardziej prawdopodobny scenariusz.
    Mówiąc całkiem wprost: działanie w takim trybie służyło zabezpieczeniu
    interesów właściciela 73% likwidowanej firmy przed działaniami
    "wkurwionych" właścicieli 27%. Widać po dwóch latach w końcu zdecydował
    się przejść w tryb cięcia strat i odzyskania ile się da z inwestycji.
    Ja takiego trybu nie pochwalam ale musiałbym znać sporo "inkryminujących
    go detali" by opierdolić bardziej niż niemal zdawkowo.

    --
    A. Filip