eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak wygląda egzekwowalność "nieprawomocnej" decyzji o likwidacji spółki? [Dziennik Wschodni] › Re: Jak wygląda egzekwowalność "nieprawomocnej" decyzji o likwidacji spółki? [Dziennik Wschodni]
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak wygląda egzekwowalność "nieprawomocnej" decyzji o likwidacji
    spółki? [Dziennik Wschodni]
    Date: Sun, 28 Feb 2021 12:58:21 +0100 (CET)

    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
> [...]
    bezprawnego" na podstawie opinii dziennikarza nie prawnika.
    > OIDP "prawomocność" nie ma nic do rzeczy, likwidator zostaje
    > likwidatorem z chwilą powołania i ma prawo dokonywać czynności (i
    > wręcz obowiązek dokonywania pewnych z nich).
    > A to że może przysługiwać zażalenie na postanowienie, to inna sprawa.
    > Przedsiębiorstwo (spółka) nie powinno pozostawać bez organu
    > zarządzającego (zarządu lub likwidatora) inaczej potrzebny byłby
    > kurator (ewentualnie syndyk).
    >
    > Cyt. "miałem przyjemność kierować przez ostatnie 15 lat. 28 lat tutaj pracowałem".
    > Fajny kawałek, też bym tak chciał przyjemnie i bezpiecznie, podobnie jak tysiące
    innych dyrektorów i prezesów ;-)

    Jak właściciel 73% akcji przez 2 lata nie mógł osiągnąć 75% potrzebnych
    do powołania zarządu (8 udziałowców mniejszościowych) to bez dodatkowych
    "detali" jakoś _bez entuzjazmu_ zakładam że to udziałowcy mniejszości
    powinni przekonywać do swoich racji - "Ile udziałów tyle (domyślnej) racji"..

    Zaś jeszcze inaczej: Jak RAS pobędzie na polskim rynku ze 20 lat to
    coś ala zduszanie buntu redakcji raczej może mu się trafić.

    --
    A. Filip