  • 1. Data: 2010-01-30 18:06:32
    Temat: Jak usunąćlokatorów?
    Od: "manfred" <m...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie. Od niedawna wynajmuje swoje mieszkanie małżeństwu. Od tego
    oczywiście opłacam do US podatek. Niestety nie spisałem z nimi umowy. Ostatnio
    stali sie na tyle uciążliwi, że postanowiłem im wypowiedzieć wynajem. Dostali
    na to sześć dni. Niestety wg nich mają prawo do miesięcznego wypowiedzenia
    ( oni tak twierdzą) Przyczyną wypowiedzenia jest w głównej mierze to że przez
    kilka miesięcy nie chcieli usunąć usterki w wyniku której zalewali poniżej
    sąsiada. Mało tego zepsuł im się bojler który cieknie i niszczy mi wannę. Nie
    chcą naprawić tej usterki twierdząc że to należy do mnie. Powtarzam nie ma
    żadnej umowy co do tej kwestii. W jaki sposób mogę usunąć tych lokatorów z
    mojego mieszkania.

  • 2. Data: 2010-01-30 18:26:20
    Temat: Re: Jak usunąćlokatorów?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    manfred pisze:
> [...]
    > żadnej umowy co do tej kwestii. W jaki sposób mogę usunąć tych lokatorów z

    Wnieść do sądu powództwo o eksmisję, a następnie wykonać wyrok za
    pomocą komornika. Nie zapomnij o lokalu zastępczym.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-01-30 18:31:31
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-30, manfred <m...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > na to sześć dni. Niestety wg nich mają prawo do miesięcznego wypowiedzenia

    Ja bym się na Twoim miejscu cieszył, że chcą tylko miesiąc i nie chcą
    robić Ci problemów.

    Jeśli chodzi o okres wypowiedzenia:
    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=3179
    0&id_pismo=613&i=0
    ----
    Art. 688.
    Jeżeli czas trwania najmu lokalu nie jest oznaczony, a czynsz jest
    płatny miesięcznie, najem można wypowiedzieć najpóźniej na trzy miesiące
    naprzód na koniec miesiąca kalendarzowego.
    ----

    IMHO mają prawo siedzieć trzy pełne miesiące.

> [...]
    > sąsiada. Mało tego zepsuł im się bojler który cieknie i niszczy mi wannę.
    > Nie chcą naprawić tej usterki twierdząc że to należy do mnie.

    I mogą mieć rację. Kodeks jak wyżej:

    ----
    Art. 681. Do drobnych nakładów, które obciążają najemcę lokalu, należą
    w szczególności: drobne naprawy podłóg, drzwi i okien, malowanie ścian,
    podłóg oraz wewnętrznej strony drzwi wejściowych, jak również drobne
    naprawy instalacji i urządzeń technicznych, zapewniających korzystanie
    ze światła, ogrzewania lokalu, dopływu i odpływu wody.
    ----

    Z podkreśleniem na 'drobne'. Jak naprawa u Ciebie wiąże się np. z wymianą
    boilera, czy remontem łazienki, to IMHO się to nie kwalifikuje do
    "drobnych" usterek. Ciężko powiedzieć, bo nie zna się charakteru
    uszkodzenia.

    Do tego można się powołać na ustawę o ochronie praw lokatorów art. 6a.
    Nie wiem też czy przy braku umowy pisemnej ma zastosowanie Art. 681 k.c.

    > Powtarzam nie ma żadnej umowy co do tej kwestii.

    Zawsze jest umowa. Co najwyżej w formie ustnej :)

    > W jaki sposób mogę usunąć tych lokatorów z mojego mieszkania.

    W żaden. Jak sami chcą się wynieść i to tylko po miesiącu, to się ciesz :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2010-01-30 18:32:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-30, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Wnieść do sądu powództwo o eksmisję, a następnie wykonać wyrok za
    > pomocą komornika. Nie zapomnij o lokalu zastępczym.

    No to w sumie komornik ich usunie, a nie on :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2010-01-30 19:12:14
    Od: m...@p...onet.pl

      Wnieść do sądu powództwo o eksmisję, a następnie wykonać wyrok za
    > pomocą komornika. Nie zapomnij o lokalu zastępczym.
    >
    > --
    > Liwiusz
    ?????

    Czyli wystarczy ze zaproponuje im jakikolwiek lokal który ktoś chce wynająć?
    Jaki art. to reguluje bo z Twojego zdania wynika ze mam im zapewnić lokal
    zastępczy tzn mam im kupić mieszkanie? Tak na marginesie może ktoś pomoże ale
    kto jest w mojej sytuacji?

  • 6. Data: 2010-01-30 19:36:40
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 30 Jan 2010 20:12:14 +0100, m...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > zastępczy tzn mam im kupić mieszkanie? Tak na marginesie może ktoś pomoże ale

    Masz dwa wyjścia. Jeżeli pójdziesz ścieżką prawa to nie dość, że będziesz
    musiał im zapewnić godny lokal - bo ich problemy mieszkaniowe, to teraz
    Twój problem, nie ich, to jeszcze Urząd Skarbowy będzie miał do Ciebie
    słuszne roszczenie o podatek, którego zapomniałeś zapłacić. Drugie wyjście
    to modlić się, by się sami wynieśli, nic nie zdemolowali i nikt nie doniósł
    do US - tego się trzymaj.
    Jest jeszcze trzecie wyjście, ale samowolna eksmisja z użyciem wynajętych
    osiłków może się dla Ciebie skończyć bardzo brzydko.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 7. Data: 2010-01-30 19:49:40
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > Jest jeszcze trzecie wyjście, ale samowolna eksmisja z użyciem wynajętych
    > osiłków może się dla Ciebie skończyć bardzo brzydko.

    Panie Przemku ale co to za pierdoły Pan opowiada jaki US właśnie trzy dni temu
    zaniosłem PIT 28 wraz z załącznikiem do urzędu skarbowego i jestem jak
    najbardziej uczciwym człowiekiem. Co miesiąc wpłacam podatek od kwoty która
    otrzymujęotrzymuje do

  • 8. Data: 2010-01-30 20:55:56
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 30 Jan 2010 20:49:40 +0100, m...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > najbardziej uczciwym człowiekiem. Co miesiąc wpłacam podatek od kwoty która

    A, przepraszam. Nie doczytałem. To już jest całkowity absurd: umowa nie
    spisana, a płacisz podatek. A wracając do meritum: jak sami się wyprowadzą,
    to idź w podzięce na kolanach do Częstochowy:
    http://www.kamienica.pl/niezbyt.htm
    Tu nieco optymizmu, ale bez szaleństw:
    http://biznes.interia.pl/news/wynajem-tak-obroni-sie
    -wlasciciel-lokalu,1399972,4265

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 9. Data: 2010-01-30 21:08:40
    Od: to <t...@a...xyz>

    manfred wrote:

> [...]
    > wypowiedzieć wynajem. Dostali na to sześć dni. Niestety wg nich mają
    > prawo do miesięcznego wypowiedzenia ( oni tak twierdzą)

    Jeżeli chcą z własnej woli wyprowadzić się w miesiąc, to na Twoim miejscu
    bym się z tego tylko cieszył.

    --
    cokolwiek

  • 10. Data: 2010-01-30 21:24:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/30/2010 12:06 PM, manfred wrote:
> [...]
    > żadnej umowy co do tej kwestii. W jaki sposób mogę usunąć tych lokatorów z

    1. masz umowę, ustną. wystarczy.
    2. naprawienie zepsutego bojlera należy do ciebie, oni ci płacą za to że
    mieszkają i mają mieć urzędzenia sprawne. Ty dostajesz kasę za to, żeby
    tak było.
    3. Nie szarp sie za bardzo, zeby sie nie okazało, ze twoj okres
    wypowiedzenia zamieni sie na trzyletni, a i po tym bedą mogli jeszcze
    wrócić. Poczytaj sobie ustawę o ochronie praw lokatorów.
    4. Usunąć ich możesz sądownie i z komornikiem. Jak już będziesz miał
    podstawy. Narazie nie masz.