  • Data: 2009-11-07 18:43:29
    Temat: Re: Jak to jest za zamknięciem DG?
    Od: "Jasiek" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak. Ale i tak musisz wtedy rozliczyc podatek.

    > Zwracasz VAT od kwoty zakupu. Bardzo nieprzyjemna finansowo
    > czynnosc, gdy musisz oddac np. 660 zl VAT od laptopa wartego
    > powiedzmy 500 zl. Dlaczego? Bo kiedys kosztowal 3000 netto
    > i wycofales 660 zl VAT. Jak sprzedasz obcemu, to rozliczysz
    > wylacznie kwoty transakcji faktycznej. Jak zostawisz sobie,
    > to MUSISZ rozliczyc kwoty nabycia.

    A jak to wygląda w sytuacji o której ostatnio słyszałem:
    Znajomy prowadził działalność do końca 2003 roku, potem nie wykazywał
    dochodów (miał chyba zawieszoną działalność), a w zeszłym roku całkowicie ją
    zamknął. Z tego co wiem, to należy trzymać dokumenty do końca 6 roku po
    okresie którego to dotyczy - czyli w tym przypadku do końca tego roku za rok
    2003.
    Wiem, że nie rozliczał nic z tego co miał na stanie wyposażenia.
    Czy w tym wypadku coś mu grozi? Bo teoretycznie większości dokumentów może
    juz nie mieć.