    From: "mr.all" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak odzyskać należność od niesolidnego kontrahenta?
    Date: Thu, 2 Nov 2006 10:43:56 +0100

    Użytkownik "Hikikomori San" <hikikom

    > Dokladnie raptem kilka
    > 1) opisac wlasnymi slowy

    Opisac trzeba tak, zeby sąd zrozumial.
    Skad innad wiemy, ze to co zrozumiale dla piszacego nie musi byc zrozumiale
    dla kogos czytajacego..;-)

    > 2) zalaczyc pierwsze wezwanie do zaplaty
    > 3) zalaczyc drugie wezwanie do zaplaty
    > 4) zalaczyc kopie faktury/faktur
    > 5) zalaczyc kopie pisma do dluznika z prosba o wyjasnienei sytuacji i
    > propozycje splaty zadluzenia na raty
    > 6) wedle uznania,jeli byla umowa to umowe na wykonanie i inen protokoly,
    > korespondencje elektroniczna...

    Kawalek tresci z formularza pozwu:
    P O U C Z E N I E
    Pozew należy złożyć na urzędowym formularzu:
    (A) w sprawach, które podlegają rozpoznaniu w postępowaniu uproszczonym tj.
    w sprawach, w których powód dochodzi:
    1) roszczeń wynikających z umów, jeżeli wartość przedmiotu sporu nie
    przekracza dziesięciu tysięcy złotych,
    2) roszczeń wynikających z rękojmi lub gwarancji jakości lub z niezgodności
    towaru konsumpcyjnego z umową sprzedaży konsumenckiej, jeżeli wartość
    przedmiotu umowy nie przekracza dziesięciu tysięcy złotych,
    3) roszczeń o zapłatę czynszu najmu lokali mieszkalnych i opłat
    obciążających najemcę oraz opłat z tytułu korzystania z lokalu mieszkalnego
    w spółdzielni mieszkaniowej - bez względu na wartość przedmiotu sporu.
    W sprawach tych również odpowiedź na pozew, pozew wzajemny, sprzeciw od
    wyroku zaocznego, zarzuty od nakazu zapłaty w postępowaniu nakazowym,
    sprzeciw od nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym i pisma zawierające
    wnioski dowodowe należy złożyć na urzędowych formularzach.
    W postępowaniu uproszczonym jednym pozwem można dochodzić tylko jednego
    roszczenia. Połączenie kilku roszczeń w jednym pozwie jest dopuszczalne
    tylko wtedy, gdy wynikają z tej samej umowy lub umów tego samego rodzaju.

    Ty Ty musisz wiedziec, czegos chcesz, w jakim celu to robisz, jakie
    zalaczniki sa niezbedne i do czego sluza, czego oczekujesz od sądu i to Ty
    masz to wszystko wpisac w odpowiednie rubryki formularza.

    Jeszcze tresc z formularza:
    Należy wskazać wszystkie fakty, z których wynika, że żądanie pozwu jest
    zasadne (w szczególności należy wskazać umowę, z której roszczenie wynika,
    obowiązek, którego pozwany nie wykonał i datę wymagalności tego obowiązku).

    Oczywiscie mozna sie ograniczyc do tego, co w nawiasie, ale...

    Warto dolaczac wszystkie dokumenty, jakie sie posiada w danej sprawie.
    Masz zamowienie? Dolaczasz.
    Masz umowe z windykatorem na sciagniecie dlugu i jego nieskuteczne
    dzialanie? Dolaczasz.
    Masz korespondencje z dluznikiem? Dolaczasz.

    > Bo mozna to robic hard-core i robic samemu. Efekt mniej wiecej taki, jak
    > np.wykonanie aplikacji internetowj przez lekarza pediatre. A mozna uzyc
    > prawnika i miec sprawe z glowy... Wybor nalezydo wierzyciela...

    Faktem jest, ze nie moglem sobie pozwolic na zwrocenie pozwu przez sąd, bo
    zblizal sie koniec 2 roku, czyli przedawnienie sprawy. Faktem jest, ze tym
    prawnikiem byl znajomy. Faktem jest, ze zlozylem pozew i wyrok mialem po
    kilka dniach.

    > Pod warunkiem, ze obsluga przez kancelarie nie wynosi np. 300 zeta ;)

    Nie wiem ile dzis, ale kiedys przystawienie pieczeci to bylo gora 50zl. Nie
    idzie o wynajecie kancelarii, ale o przylozenie pieczeci.
    --
    --pozdr.czes