  • Data: 2006-11-02 10:21:59
    Temat: Re: Jak odzyskać należność od niesolidnego kontrahenta?
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Hikikomori San" <hikikomorisan
    > Wykonano
    > usluge, wystawiono fakture, zgodnie zumowa termin platnosci, pierwsze
    > wezwanie, odmowil, drugie, odmowil, w zwiazkuz brakiem perspektyw na
    > ugodowe rozwiazanie, mimo propozycji splaty ratalnej, zmuszony jestem,
    > do sadu, zalaczam dokumenty, dziekuje :)

    Duzo miales takich spraw?

    > Dlatego wybralem wariant A - zaplacic prawnikowi, miec zrobione szybko,
    > solidnie, bez bledow.

    Mysle, ze jest to najsensowniejsze.

    > Yyyyyy? Windykacja dlugu przez wygraniem sprawy sadowej? Po co? Zeby
    > rozsmieszyc wierzyciela chyba ;)

    Windykujesz po wyroku sądu?
    Wtedy do akcji wysylasz komornika.

    > Nie no ja mowie tylko o tym,ze nie zawsze jest warto. Natomiast dobre w
    > tym wszystkim jest to, ze wg. przepisow,jesli przewidywane koszty
    > windykacji sa wieksze lub porownywalne z długiem, oraz szansa na
    > odzyskanie dlugu jest minimalna -- mozna automagicznie takie faktury
    > sobie "odliczyc". Dostajesz dzieki temu zwrot podatku i obnizasz sobie
    > przychod. To bardzo fajne rozwiazanie dla niesciagalnych 200-300
    > zlotowych faktur...

    To mozna robic z kazdym niesciagalnym dlugiem.
    Mysle, ze sensownym rozwiazaniem bylo rozglaszanie takich dlugow 'wszem i
    wobec'. Tylko gdzie, bo KRD odpada?
    --
    --pozdr.czes