    From: s...@d...pl (Marcin Surowiec)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak moge rozwiazac ten problem - prosze o pomoc !
    Date: 23 Jan 2003 14:55:25 +0100

    From: "Qwax" <...@...Q>
    To: <p...@n...pl>

    : Czy nie masz wrażenia, że znowu potwierdza to moje twierdzenie o
    : poziomie polskiego sądownictwa, w którym podsądny bez adwokata (na
    : którego zwyczajnie go nie stać) pozbawiony jest wszelkich praw!!!!

    bzdura, ma wszelkie prawa.

    jakoś kilka razy wystepowałem bez adwokata i Sąd nie zwrócił mi uwagi, że
    nie mam prawa czegoś zrobić.

    Ty zdaje się mylisz prawo do obrony ze znajomością prawa.
    Czy Twoim zdaniem Są powinien osobie występującej bez adwokata mówić:

    "niech pozwany uważa, bo nieumiejętna odpowiedź na pytanie pełnomocnika
    strony przeciwnej może doprowadzić do uznania dorozumianego
    nieprawidłowego."

    "Albo pozwany może podnieść zarzut powagi rzeczy osądzonej, przedawnienia
    lub nieważności umowy zgodnie z jej § 15. Na co pozwany się decyduje?"

    tak by to miało wyglądać??? :-)