  • 1. Data: 2004-03-19 07:00:26
    Temat: Jak mają wyglądać odpisy pozwu?
    Od: "grem" <g...@p...onet.pl>

    Witam!
    Napisałem pozew do sądu i muszę jeszcze zrobić odpisy. Jak mają wyglądać takie
    odpisy?
    Pozdrawiam
    grem

  • 2. Data: 2004-03-19 07:14:58
    Temat: Re: Jak mają wyglądać odpisy pozwu?
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    grem wrote:
    > Napisałem pozew do sądu i muszę jeszcze zrobić odpisy. Jak mają wyglądać takie
    > odpisy?

    tak jak pozew

    KG

  • 3. Data: 2004-03-19 14:36:23
    Od: "Beata " <b...@W...gazeta.pl>

    grem <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam!
    > Napisałem pozew do sądu i muszę jeszcze zrobić odpisy. Jak mają wyglądać
> [...]

    Najprościej zrobić kserokopie. Każda z nich musi być opatrzona własnoręcznym
    podpisem (nie kopią). Jeśli nie zachowałeś kopii pozwu dla siebie, napisz
    wniosek o zrobienie odpisów przez sąd, ale samodzielne zrobienie kopii przez
    sąd kosztuje 6 złotych opłaty kancelaryjnej za każdy odpis.
    B.

  • 4. Data: 2004-03-19 14:41:23
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Beata wrote:

    > Najprościej zrobić kserokopie. Każda z nich musi być opatrzona
    > własnoręcznym podpisem (nie kopią).

    Odpisy nie muszą być własnoręcznie podpisane - wtedy są to wtóropisy, a nie
    odpisy. Istnieje bogate orzecznictwo SN wskazujące, że nie podpisanie odpisu
    pozwu lub odpisu apelacji nie stanowi braku formalnego. To sąd doręczając
    niepodpisany odpis gwarantuje, że jest on autentyczny i to powinno
    wystarczyć.

    > Jeśli nie zachowałeś kopii pozwu
    > dla siebie, napisz wniosek o zrobienie odpisów przez sąd, ale
    > samodzielne zrobienie kopii przez sąd kosztuje 6 złotych opłaty
    > kancelaryjnej za każdy odpis.

    Tak, ale tylko wtedy gdy chodzi o uwierzytelnione odpisy orzeczeń. W innych
    przypadkach wystarczy wniosek o sporządzenie odpisów z urzędu - i sąd to
    zrobi.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 5. Data: 2004-03-19 15:03:33
    Od: "Beata " <b...@W...gazeta.pl>

    Falkenstein <r...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > pozwu lub odpisu apelacji nie stanowi braku formalnego. To sąd doręczając
    > niepodpisany odpis gwarantuje, że jest on autentyczny i to powinno

    Tak wyglada długoletnia praktyka w sądach, z którymi stykam się najczęściej.
    Sąd uznaje to za brak formalny i wzywa do podpisu.
    Zależy widać od regionu ;)
    B.

  • 6. Data: 2004-03-19 15:09:13
    Od: "Beata " <b...@W...gazeta.pl>

    Falkenstein <r...@g...pl> napisał(a):

    > Tak, ale tylko wtedy gdy chodzi o uwierzytelnione odpisy orzeczeń. W innych
    > przypadkach wystarczy wniosek o sporządzenie odpisów z urzędu - i sąd to
    > zrobi.

    Niestety nie spotkałam się z przypadkiem, gdy sąd nie pobrał za tę czynność
    opłaty.
    B.

  • 7. Data: 2004-03-19 22:57:02
    Od: "Kalina" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c3f0ps$g6u$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > pozwu lub odpisu apelacji nie stanowi braku formalnego. To sąd doręczając
    > niepodpisany odpis gwarantuje, że jest on autentyczny i to powinno

    W sądzie w moim mieście wymagają wlasnoręcznego podpisu. Widać nie znają
    bogatego orzecznictwa SN:)

    Pozdrawiam

    Kalina

  • 8. Data: 2004-03-23 08:03:47