    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak bezbolesnie zmienic pracodawce?
    Date: Thu, 22 Jul 2004 16:16:56 +0200

    > No tak ale jezeli sie nie spoznial?
    > To byla spolka wiec pracowalam u obu - teraz wobec konfliktu i rozpadu
    > spolki - chcialabym pracowac u tego, ktory bardziej dba o wizerunek
    > firmy i pracownikow. A los mnie rzucil akurat temu drugiemu ;(

    Rozegrać może to podstępem tzn.:
    Pogadać z tym lepszym, aby być pewnym, że przyjmie i żeby on próbował
    pogadać z tym gorszym o twoim przejściu. Czyli, żeby to od niego wynikło,
    tylko poproś, aby nie mówił, że byłaś u niego.
    Poszukać wśród znajomych osobę bezrobotną - na 100% taką znajdziesz, która
    przyszła by do pracy na twoje miejsce.
    Poprosić najlepiej pisemnie o dobrą, ale naprawdę dobrą podwyżkę u tego
    gorszego.
    Zachwalać, że świetnie Ci się pracuje u tego gorszego, ale dostałaś
    propozycję przejścia od tego lepszego. Daje Ci on lepsze warunki pracy i
    tylko dlatego chciałabyś przejść, a tak w ogóle to szkoda by Ci było
    odchodzić, bo dobrze Ci się współpracuje z obecnym pracodawcą i tak na
    prawdę to smutno Ci będzie jak odejdziesz.
    Zacząć sugerować, ze znasz wiele osób, które chętnie przyszłyby na Twoje
    miejsce i być może za niższe wynagrodzenie, o które prosisz, no bo na nowych
    warunkach i jakby co to pomożesz tej osobie się wdrożyć.

    Tylko pamiętaj o zasadach:
    1. Nigdy nie mów źle o którymkolwiek z nich i nie daj się wciągnąć w takie
    dyskusje - a ich kłótnie Ciebie nie dotyczą.
    2. Jak będziesz pytana czy ich lubisz odpowiadasz, że dobrze Ci się
    pracowało zarówno z jednym jak i z drugim i że obydwaj są OK - trochę miłych
    słów pod adresem jednego i drugiego nie zaszkodzi. Podczas rozmów osobistych
    z jednym czy z drugim zawsze mówisz "bardzo lubisz obydwu, ale jednak Pana
    bardziej lubię". Z całą pewnością nie będą o tym między sobą rozmawiali, a
    każdy z nich we własnym przeświadczeniu będzie się czuł bardziej
    dowartościowany.
    3. Nigdy nie "pal za sobą mostów" - być może będziesz musiała wrócić.

    Skutkiem tego może być jedno z rozwiązań:
    1. Przejdziesz za porozumienim stron i być może przysłużysz się dla
    koleżanki czy znajomej lub kogoś z rodziny.
    2. Ten gorszy Cię sam zwolni - chociaż ze względu na konieczność wypłacenia
    odprawy przystanie raczej na pierwsze rozwiązanie.
    3. Gorszy da Ci podwyżkę i będzie chciał abyś pozostała, co też może być
    dobrym rozwiązaniem.
    4. Wszystko pozostanie jak było do tej pory - wtedy musisz ponownie zrobić
    to co napisałem i od czasu do czasu o tym przypominać, aż do skutku.

    I jedna, najważniejsza rzecz - nigdy nie idź na udry, ponieważ zrobisz to
    jednemu, to ten drugi może także mieć wtedy obiekcje co do twojej osoby.
    Pamiętaj ponadto, iż to, że się podzielili nie musi oznaczać, żę się
    nienawidzą czy nie lubią. Prawdopodobnie nadal mogą razem chodzić na piwo
    czy wódkę lub kręcić interes. Po prostu w businessie często ludzie
    prowadzący spółki rozchodzą się, kiedy czują się na siłach prowadzić interes
    niezależnie. Nierzadko jest to podyktowane interesem firmy np. chęcią
    większej ekspansji lub choćby stworzeniem pseudo-konkurencji lub choćby
    problemami finansowymi.

    --
    Jacek "Plumpi"
    p...@w...pl