  • Data: 2007-01-02 23:40:42
    Temat: Re: Jadąc po piwie na hulajnodze
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 02-01-2007 o 23:37:09 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Tylko, czy od tego oświadczenia hulajnoga przestaje być pojazdem
    > poruszanym siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem? Mam poważne
    > wątpliwości.

    To ostrzezenie producenta to tylko dodatek. Zgodnie z rozporzadzeniem o
    warunkach tech. pojazdow hulajnoga nie jest pojazdek, ktory moze byc
    dopuszczony do ruchu ... mozna przypuszczac, ze do poruszania sie po
    drodze (bo droga to tez jezdnia). Skoro nie jest przystosowana do jazdy do
    drodze - nie jest pojazdem w mysl PoRD ...

    > Hulajnoga do udziału w ruchu drogowym nie jest przystosowana, bowiem z
    > reguły nie ma hamulców, świateł, dzwonka. Ale nie pozbawia jej to wcale
    > cech roweru ujętych w art. 2.46 Prawa o Ruchu Drogowym.

    ... oczywiscie, w zaden sposob nie zmienia to stopnia w jakim hulajnoga
    jest rowerem :) Zgodnie z wymienionym artykulem rower to _pojazd_
    poruszany sila miesni. Hulajnoga pojazdem nie jest.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.