  • 11. Data: 2021-08-08 20:33:22
    Temat: Re: Jablko bedzie czuwac
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zdecydowanie od 2007.

    -----

  • 12. Data: 2021-08-09 01:07:05
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-08-08 o 18:28, A. Filip pisze:

    > Sieć telefonii komórkowej (GSM) oznacza że jest jesteś w ruchu to
    > przechodzisz z jednej komórki do drugiej a twój telefon to rozgłasza
    > logując się do kolejnych komórek. Możesz wierzyć (w swej naiwności) że
    > te dane ma (może zdobyć) tylko Plus.

    a2 korzysta z plusa. W domu zasięg mam i wszędzie się połączę. Jak wyjdę
    z domu to tak samo. Dane komórkowe, Wifi, bluetooth i lokalizacja
    wyłączone. Nieraz włączam nawet jak wyjdę tryb samolotowy i myślę, że
    przy tym trybie chyba nikt nie może mnie śledzić gdzie w danej chwili
    jestem. (?)

    > Poza tym wydaje mi się że czytałem już jakiś sporawy czas temu artykuł o
    > tym że łamanie zaszyfrowania GSM leży już w (finansowym) zasięgu
    > "graczy *pozarządowych* ".

    Czasami mam wrażenie, że ktoś jest na podsłuchu jak rozmawiam przez telefon.

    --
    animka

  • 13. Data: 2021-08-09 04:51:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-08, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Poza tym wydaje mi się że czytałem już jakiś sporawy czas temu artykuł o
    > tym że łamanie zaszyfrowania GSM leży już w (finansowym) zasięgu

    Szczegółów technicznych nie ogarniam, ale generalnie możesz wystawić
    własnego BTSa do którego dana komórka się zaloguje. OIDP, sprzęt do tego
    można już mieć za kilkased USD.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2021-08-09 06:18:56
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Szczegółów technicznych nie ogarniam, ale generalnie możesz wystawić
    > własnego BTSa do którego dana komórka się zaloguje. OIDP, sprzęt do tego
    > można już mieć za kilkased USD.

    A w jakim kontekście to postujesz?

    Nie dawaj się śledzić => w końcu wyjdziesz z telefonem GSM poza swoja+
    stację bazową, w końcu czymś musi być lepszy od stacjonanrnego
    Inni cię wyśledzą => AFAIR były jakieś w sprawy w sądach USA gdy policje
    wystawiły swoje stacje bazowe

    --
    A. Filip

  • 15. Data: 2021-08-09 11:51:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Szczegółów technicznych nie ogarniam, ale generalnie możesz wystawić
    > własnego BTSa do którego dana komórka się zaloguje. OIDP, sprzęt do tego
    > można już mieć za kilkased USD.

    Możesz, ale:
    1) Na terenie Europy (co najmniej) jest to nielegalne, bo nie masz
    przydziału częstotliwości;
    2) Ten BTS też musi się jakoś do sieci przyłączać. Więc masz jego
    położenie. Takie BTS-y przeważnie mają mniejszy zasięg, więc, dokładniej
    daje się namierzyć telefon.
    3) Od wielu lat nikt się tak nie bawi. O wiele prościej korzystać z
    Internetu. Telefon korzysta z dowolnego Wi-Fi. Używając VPN-a
    odpowiednio możesz wystarczająco skomplikować ustalenie miejsca bez
    wygłupów.
    4) Na całe szczęście ludzie popełniają cały szereg innych błędów i daje
    się to jakoś obejść :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2021-08-09 12:28:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I standardowa wymówka policji "mógł używać trybu samolotowego".

    -----

  • 17. Data: 2021-08-10 04:18:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-09, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > A w jakim kontekście to postujesz?

    W kontekscie cytowanym - graczy pozarządowych.

    --
    Marcin