    From: SQLwiel <w...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ja w sprawie emerytury
    Date: Mon, 16 Jan 2012 09:14:22 +0100

    W dniu 2012-01-15 21:46, Andrzej Lawa pisze:

    > Umowy zawierasz podmiotami w miarę równorzędnymi. A prawo jest odgórnie
    > narzucane - przez podmiot nadrzędny zwany państwem.
    >
    > Ustaw nie trzeba wypowiadać - one się po prostu zmieniają.

    No - nie do końca bym się zgodził. Jeśli nie mam racji, to proszę mnie
    naprostować.

    Jeśli ono "państwo" obiecuje agentowi Tomkowi, że po 15 latach wiernej
    służby dostanie wysoką emeryturę, agent Tomek w związku z tym zostaje
    kurwą na usługach "państwa", traci przyjaciół, ale ma nadzieję na życie
    w dostatku przez kolejne 40 lat po 15 latach kurwienia się, po czym (w
    trakcie tych 15 lub 40 lat) zmienia się ekipa zajmująca reprezentacyjne
    gmachy we stolycy i ona mówi panu Tomkowi "wała" - to czy pan Tomek może
    się skarżyć do Sztrasburgera?

    Moim zdaniem - może. I powinien wygrać, jeśli "prawo" ma jeszcze
    cokolwiek znaczyć. Ale ja, to truskawki cukrem...

    W przeciwnym wypadku można sobie ustawą ustalić, że wszystkim, którzy
    mają majątek większy niż 100kpln należy go zabrać i oddać we władanie
    partii aktualnie rządzącej. No - to (a raczej coś podobnego, myślę o
    emeryturze od 67r.ż.) się chyba właśnie odbywa i nikt jakoś nie protestuje.

    A pan Zbyszek - za swoje 30$ w latach '80 mógł dostatnie żyć (z całą
    rodziną) przez miesiąc, bo stosownie do tego pracował. Ma prawo żądać
    adekwatnej wartości realnej, choć praktycznych szans dla niego nie widzę.

    --
    Tnx. SQLwiel.