    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <60144194$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <601527ec$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <qXrRH.57019$Dur5.48234@fx30.ams1>
    <60167d6b$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <60168a29$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <601696ff$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
    <60169b02$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <6017da8e$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <6018164c$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <601835fa$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <60185de1$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Date: Tue, 2 Feb 2021 14:07:44 +0100

    dyskusyjnych:60185de1$0$24048$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 01.02.2021 o 18:10, J.F. pisze:
    >>> 2) Wiele ludzi zaczęło korzystać z AUTO CASCO, które automatycznie
    >>> potaniało. Wiele samochodów kradziono po to, by je odsprzedać za
    >>> okup

    >AC, to procent wartości pojazdu.

    No ale co to zmienia ?
    Samochody w miare nowe nie potanialy, a na starocie AC nie
    sprzedawali.

    >Dokładnie.

    No ale co - mowisz, ze dawniej kradli, a po 2004 przestawili sie na
    okupy ?
    Czemu pewnie wybitnie pomaga owe AC :-P

    >>> 3) Wprowadzono CEPiK, który utrudnił, a nawet uniemożliwił

    >Najprościej było zrobić lewe papiery, z których wynikało, że samochód
    >przyjechał z za granicy.

    Owszem, tylko ze do 2004 trzeba bylo zainwestowac w cla i VAT, a po
    2004 juz nie ...

    >Tak na szybko, to telefonicznie we właściwym urzędzie gminy (w
    >godzinach
    >urzędowania).

    I nie bylo potrzeby ustalic na szybko poza godzinami urzedowania ?

    >Wiele lat łączono bazy danych z Urzędów Gminy.

    A wczesniej co ? Jak sam piszesz - najprosciej sfalszowac papiery
    zagraniczne ...

    >Opanowali. Ale po pierwsze zawsze istniała szansa, że ktoś to
    >ogarnie.
    >Po drugie te numery nie są całkiem przypadkowe i trzeba niezłej
    >wiedzy,
    >by nie zrobić z sosierki pięciodrzwiowego samochodu.

    Ale to ci wykryje ekspert lub policjant-fanatyk marki.

    A najlepiej chyba wziac numery z istniejacego pojazdu - moze byc np
    rozbity.
    I nawet numerow przebijac nie trzeba, bo sie wstawialo oryginalny
    kawal blachy :-)

    >Wcześniej też wyjeżdżali.

    Wczesniej trudniej. Paszporty, wizy, pozwolenia.

    >Tak. Sporo samochodó skradzionych za granicą znalazło sie w Polsce.

    Ale czy na zachodzie istotnie wzrosla ilosc kradzonych po 2004 roku ?
    Fakt, ze ich ludzi tam duzo, to sie mogly drobne ilosci ukryc.

    >Tak.

    >Czemu "na złość"? Z jednej strony długofalowo spowodowało to, że nikt
    >ich nie kradnie.

    Nie wiem, czy tak nie kradnie ... moze potanialy, moze nie zglaszaja
    wam kradziezy, moze naciskacie, ze "zgubiony lub skradziony".

    >Ale jak telefon nie logował się, do sieci, to
    >odnalezienie skradzionego jest bardzo mało prawdopodobne.

    No wlasnie. Kiedys mozna bylo ustalic, a teraz juz nie ... na zlosc
    policjantom ?

    >Widocznie się nie opłaca. Kradzieże telefonów zdarzaja sie w każdym
    >razie sporadycznie i najczęśćiej wiążą sie z kradzieżą czegoś innego.
    >Przykładowo torebki z telefonem.

    Ale kradna te torebke dla portmonetki czy telefonu ?
    Czy dokumentow ?

    >Paserów wyłapano, to i nikt tego nie chce kupić.

    Jak sie tak patrze na ilosc lombardow w okolicy ... taka dzialalnosc
    bardzo obywatelom potrzebna, czy to zakamuflowana paserka jest ?

    J.